//
کدخبر: ۱۹۷۱۰۸ //

احتمال تحریم سودان توسط آمریکا

یک مسئول ارشد در وزارت خارجه آمریکا در ارتباط با پرونده سودان اعلام کرد، واشنگتن همه گزینه‌ها از جمله تحریم سودان را در صورت افزایش خشونت‌ها علیه تظاهرکنندگان بررسی می‌کند.

احتمال تحریم سودان توسط آمریکا
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از الیوم السابع، ماکیلا جیمز، معاون دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور شرق آفریقا و سودان در کنگره ضمن اشاره به اقدام اخیر ارتش سودان علیه تظاهرکنندگان و متفرق کردن آنها گفت: اگر این خشونت‌ها در سودان علیه تظاهرکنندگان تکرار شود، ما همه گزینه‌ها از جمله اعمال تحریم این کشور در هر زمانی را بررسی می‌کنیم. این تحریم‌ها ممکن است شامل گذرنامه‌ها یا تحریم‌های اقتصادی باشند. ما می‌خواهیم از ابزار مناسبی استفاده کرده و اشخاص مورد نظر را تحریم کنیم.

در حال حاضر، تحرکات انقلابی برای راه‌اندازی تظاهرات میلیونی در خارطوم و دیگر شهرهای سودان طی روز ۳۰ ژوئن با هدف تحت فشار گذاشتن شورای نظامی جهت انتقال قدرت به غیرنظامیان در حال انجام است و یک نگرانی بین‌المللی نیز در خصوص برخورد خشونت‌آمیز نیروهای امنیتی سودان با این معترضان وجود دارد.

جیمز افزود: واشنگتن معتقد است، بهترین نتیجه ممکن برای بحران سودان این است که شورای نظامی انتقالی و ائتلاف آزادی و تغییر به توافقی دست پیدا کنند.

وی همچنین از تلاش‌های میانجیگرانه اتیوپی قدردانی کرد و گفت: واشنگتن تاکید کرده است که هرگز اقدامات یکجانبه یک دولت نظامی را نمی‌پذیرد.

همچنین عربستان و امارات به مسئولان آمریکایی اطلاع دادند که تمایل دارند دولت انتقالی به رهبری غیرنظامیان اداره امور کشور را برعهده بگیرد، زیرا در غیر این صورت یک بی‌ثباتی بسیار گسترده‌ای منطقه را فرا می‌گیرد.

در دوره عمر البشیر، رئیس جمهور پیشین سودان نیز آمریکا خارطوم را با ادعاهای حمایت از گروه‌های تروریستی و جنگ داخلی در دارفور تحریم کرده بود. تحریم اقتصادی سودان در سال ۲۰۱۷ لغو شد، اما سودان همچنان در لیست کشورهای حامی تروریسم آمریکا قرار دارد و همین مساله مانع از دریافت وام از دیگر کشورها توسط سودان شده است. واشنگتن می‌گوید، تا زمانی که ارتش قدرت را رها نکند خارطوم در این لیست باقی می‌ماند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۷۱۰۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان