//
کدخبر: ۲۰۱۹۴۷ //

ذوق زدگی رژیم صهیونیستی پس از اقدام آرژانتین علیه حزب الله

تنها ساعتی پس از اقدام خصمانه آرژانتین علیه گروه مقاومت حزب الله لبنان، رژیم صهیونیستی از این اقدام استقبال کرد.

ذوق زدگی رژیم صهیونیستی پس از اقدام آرژانتین علیه حزب الله
به گزارش فرتاک نیوز،

«اسرائیل کاتص»، وزیر خارجه جنجالی و بنیادگرای رژیم صهیونیستی در حساب کاربری خود در توئیتر، به اقدام خصمانه آرژانتین علیه گروه مقاومت حزب الله لبنان واکنش نشان داد.

وزیرخارجه رژیم صهیونیستی تنها ساعتی پس از تروریستی اعلام شدن حزب‌الله در آرژانتین، این اقدام را «تصمیمی مهم» توصیف کرد.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در این ارتباط با استقبال از اقدام اخیر آرژانتین نوشته است: اسرائیل تصمیم مهم مائوریسیو ماکری رئیس‌جمهور آرژانتین برای تروریستی شناختن حزب‌الله را تبریک می‌گوید.

کاتص در ادامه پیام خود خواستار اتحاد تمام جهان علیه آنچه که او مبارزه با تروریسم شیوع یافته توسط ایران و نایبانش نامیده، شده است.

دولت کنونی آرژانتین به ریاست ماکری روابط بسیار نزدیکی با رژیم صهیونیستی، آمریکا و برخی از شیخ‌نشین‌های عربی حاشیه خلیج فارس دارد و پیش از این هم وعده تروریستی اعلام کردن حزب‌الله را داده بود.

دولت آرژانتین امروز حزب‌الله لبنان را سازمانی تروریستی اعلام و دارایی‌های احتمالی این گروه را مسدود کرد.

این اقدام آرژانتین همزمان با سفر «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا به بوینس آیرس، پایتخت آرژانتین صورت گرفته است.

در همین ارتباط نیز مائوریسیو ماکری، رئیس جمهور آرژانتین در چارچوب بازدید مایک پومپئو، رئیس جمهور آمریکا از این کشور و به مناسبت ۲۵ مین سالگرد انفجار سال ۱۹۹۴ در بوینس آیرس؛ فهرست سازمان های تروریستی این کشور را اعلام کرد و نام حزب الله لبنان را در آن قرار داده است.

به گفته کارشناسان قراردادن نام حزب الله لبنان در فهرست گروه‌های تروریستی برای دلجویی از محافل هوادار رژیم صهیونیستی انجام شده و به منزله عقب نشینی در مقابل تقاضاهای آمریکا است.

طی ماه‌های گذشته آمریکا فشار شدیدی را بر آرژانتین وارد ساخت تا مقامات این کشور نام حزب الله لبنان را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار دهند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۱۹۴۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان