//
کدخبر: ۲۰۱۴۰۳ //

اعضای "جوخه": زمان استیضاح ترامپ فرا رسیده است

چهار زن با اصالت غیر آمریکایی در کنگره آمریکا که دونالد ترامپ به آنان گفته بود به جایی که اصالتاً به آن تعلق دارند، بازگردند، به این حملات توییتری پاسخ دادند و خواستار استیضاح رییس جمهور آمریکا شدند.

اعضای "جوخه": زمان استیضاح ترامپ فرا رسیده است
به گزارش فرتاک نیوز،

 آیانا پریسلی، نماینده دموکرات در کنفرانسی مطبوعاتی در واکنش به اظهارات دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا گفت، هدف این بیانات منحرف کردن افکار عمومی است و "ما نباید در این دام بیفتیم". وی افزود: این تنها حرکتی برای منحرف کردن و ایجاد اخلال (در افکار عمومی) از سوی فرهنگ فاسد، پریشان و سنگ‌دل این دولت است. ما می‌خواهیم به مساله مردم آمریکا بازگردیم.

دونالد ترامپ در پیامی توییتری اظهار کرده بود: خیلی جالب است که زنان دموکرات "پیشروی" کنگره (رشیده طلیب، ایلهان عمر و الکساندریا کورتز) که اصالتاً از کشورهایی آمده‌اند که دولت‌هایشان یک فاجعه کامل هستند و بدتر آنکه اکثر آن‌ها فاسدترین و بی‌کفایت‌ترین دولت‌های جهانند (اگر اصلاً دولتی فعال داشته باشند) حالا با صدای بلند و لحنی تهاجمی به مردم آمریکا که بزرگ‌ترین و قدرتمندترین ملت روی زمین هستند، می‌گویند، دولت ما چگونه باید اداره شود!

به گزارش پایگاه خبری یاهو، ترامپ در ادامه نوشت: چرا به جاهای درب و داغون و پر از جرمی که از آن آمده‌اند برنمی‌گردند و به درست کردن آن‌ها کمک نمی‌کنند؟ بعد برگردند و به ما نشان دهند چطور این کار را کرده‌اند! این جاها (کشورها) بدجوری به کمک شما نیاز دارند اما نمی‌توانید به اندازه کافی سریع از کشور خارج شوید. مطمئنم نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خیلی خوشحال می‌شود که سریعاً هماهنگی‌های سفر آزاد را انجام دهد.

ترامپ همچنین به دنبال انتشار این توییت‌ها در کنفرانسی خبری گفت، این چهار زن "از کشور ما متنفرند". او در پاسخ به سوالی درباره اینکه از گفته‌های او مفاهیم نژادپرستانه برداشت می‌شود، گفت، نگران چنین تفکراتی نیست زیرا "بسیاری از مردم با او موافقند".

رییس جمهور آمریکا اندکی پیش از برگزاری این نشست نیز بار دیگر در توییتر نوشت: ما هرگز یک کشور سوسیالیست یا کمونیست نخواهیم شد. اگر اینجا خوشحال نیستید، می‌توانید اینجا را ترک کنید. این انتخاب شماست و تنها به انتخاب شما بستگی دارد.

الکساندریا اوکازیو کورتز، یکی دیگر از این چهار زن که به "جوخه" معروف هستند، در این کنفرانس خبری که به همراه سه همتای خود در آن حاضر شده بود، گفت: ذهن‌ها و رهبران ضعیف وفاداری (ما) به کشورمان را به چالش می‌کشند تا از بحث بر سر سیاست‌های خود جلوگیری کنند. این رییس جمهور نمی‌داند چطور در بحث درباره اینکه آمریکایی‌ها لایق خدمات سلامت هستند، پیروز شود. او نمی‌داند چطور از سیاست‌های خود دفاع کند، به همین خاطر او شخصاً به ما حمله می‌کند. او نمی‌تواند مستقیم در صورت یک کودک یا همه مردم آمریکا نگاه کند و دلیل در قفس انداختن مهاجران را توجیه کند. به جای آن می‌گوید باید به محله برانکس نیویورک (جایی که از آن آمده) بازگردم و وضعیت آن را بهتر کنم و من دقیقاً برای انجام همین کار اینجا هستم.

ایلهان عمر، عضو دیگر کنگره که هدف بیانات ترامپ قرار گرفته بود، سیاست‌های ترامپ را "دستورکار ملی‌گرایان سفیدپوست" خواند و در اظهاراتی که به نطر می‌رسد خطاب به نانسی پلوسی، رییس مجلس نمایندگان آمریکا بیان شد، گفت، زمان آغاز روند استیضاح فرا رسیده است.

عمر گفت: در صورت استیضاح می‌توانیم به ادامه فعالیت این رییس جمهور رای دهیم و گزارشی از انبوه آشغال‌هایی که از دهانش بیرون می آیند ارائه دهیم یا او را برای جرایمی که مرتکب شده مواخذه کنیم.

رشیده طلیب، دیگر عضو "جوخه" نیز در سخنانش بر اینکه زمان استیضاح ترامپ فرارسیده تاکید کرد.

عمر همچنین افزود: رییس جمهور اکنون در سراسر کشور یورش‌هایی را برای بازگرداندن مهاجران انجام می‌دهد. رییس جمهور اکنون در مرز، مرتکب سوء استفاده از حقوق بشر می‌شود و کودکان را در قفس نگه می‌دارد و کاری می‌کند که انسان‌ها آب دستشویی را به عنوان آب آشامیدنی استفاده کنند. این رییس جمهور همچنین به جرایم متعددی از جمله تبانی با یک دولت خارجی برای مداخله در انتخابات متهم است. او رییس جمهوری است که بر فاسدترین دولت تاریخ ما نظارت داشته و دستور کاری را دنبال کرده که اجازه می‌دهد میلیون‌ها آمریکایی از فقدان خدمات درمانی جان بدهند. این در حالی است که او با کاهش مالیات، به شرکت‌ها میلیون‌ها دلار پول می‌دهد. او رییس جمهوری است که با الفاظ رکیکی درباره زنان صحبت کرده و به ورزشکاران سیاه‌پوست گفته "حرامزاده". او رییس جمهوری است که به کشورهایی با مردم سیاه و قهوه‌ای گفته "چاه مستراح". او رییس جمهوری است که نئونازی‌ها را با معترضان شارلوتسویل یکسان دانسته است.

کورتز در واکنش به اظهارات ترامپ که گفته بود آمریکا را ترک کنید، اظهار کرد: ما چیزی را که عاشقش هستیم، ترک نمی‌کنیم. و چون عاشق این کشور هستیم، برای بهبود آن راهکار مطرح می‌کنیم. ما عاشق تمام مردم این کشور هستیم و به همین دلیل است که فکر می‌کنیم خدمات سلامت بخشی از حقوق بشر است. ما عاشق کودکان این کشوریم و به همین خاطر برای تحصیل همه کودکان در دانشکده‌ها مبارزه می‌کنیم. بنابراین بر دستور کار خود متمرکز می‌مانیم و در دام نمی‌افتیم زیرا تمام این حرف‌ها برای منحرف کردن ماست. این بیانات برای منحرف کردن ما از ارزش‌های کلیدی‌مان به عنوان شهروندان آمریکا و چیزهایی که بسیار اهمیت دارند، بیان شده‌اند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۱۴۰۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان