//
کدخبر: ۲۰۱۱۶۴ //

آغاز رزمایش نظامی مشترک عربستان و آمریکا

رزمایش نظامی مشترک نیروهای زمینی عربستان سعودی و آمریکا، از روز گذشته در شمال این کشور پادشاهی آغاز شد. این رزمایش به مدت دو هفته ادامه خواهد داشت.

 آغاز رزمایش نظامی مشترک عربستان و آمریکا
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان سعودی( واس)، رزمایش «فرمانده 2019» با حضور یگان‌هایی از نیروهای زمینی عربستان سعودی و آمریکا، روز شنبه در مرکز تمرین اصلی شهر نظامی «ملک خالد» در شمال عربستان آغاز شد.

«صالح بن احمد الزهرانی» فرمانده منطقه فرمانده منطقه شمالی عربستان در این‌باره گفت: «این رزمایش در امتداد رزمایش‌های مشترک بین نیروهای زمینی عربستان سعودی و آمریکا برگزار می‌شود.»

الزهرانی افزود: «هدف از برگزاری این رزمایش تقویت همکاری نظامی مشترک میان دو کشور و تبادل و انتقال تجربیات و مفاهیم و نیز بالا بردن سطح آمادگی برای مقابله با تهدیدهای منطقه‌ای است.»

این رزمایش به مدت دو هفته ادامه خواهد داشت و در جریان آن تعدادی ماموریت آموزشی در محیط عملیات نظامی سنتی و مدرن برگزار می شود.

شهر نظامی ملک خالد بزرگ‌ترین شهر نظامی در خاورمیانه محسوب می‌شود که ظرفیت پذیرش بیش از 65 هزار نظامی را دارد و به عنوان پایگاهی برای دومین جنگ خلیج‌فارس( 1991- 1990) استفاده شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۱۱۶۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان