//
کدخبر: ۱۸۶۱۹۴ //

رئیس جمهوری فرانسه از فروش سلاح به عربستان دفاع کرد

'امانوئل مکرون' رئیس جمهوی فرانسه روز پنج شنبه از فروش سلاح به عربستان سعودی دفاع کرد.

رئیس جمهوری فرانسه از فروش سلاح به عربستان دفاع کرد

به گزارش خبرگزاری رویترز، رئیس جمهوری فرانسه که برای حضور در نشست اتحادیه اروپا به رومانی سفر کرده است، گفت: اکثر سلاح هایی که به عربستان سعودی فروختیم در داخل اراضی یا در مرزهای این کشور استفاده می شود.
وی افزود: تضمین هایی گرفتیم مبنی بر اینکه سلاح های فرانسوی علیه غیرنظامیان مورد استفاده قرار نگیرد.
این درحالی است که مجله «دیسکلوز» پیش تر گزارش کرده بود که یادداشت منتشر شده از سوی اداره اطلاعات نظامی فرانسه نشان می دهد برخلاف ادعاهای مقام های فرانسه سلاح های ساخت این کشور در جنگ یمن مورد استفاده قرار گرفته است.
اظهارات مکرون درحالی مطرح می شود که یک سازمان فرانسوی در امور حقوق بشر روز پنج شنبه تلاش کرد تا از بارگیری اسلحه کشتی سعودی که در شمال فرانسه پهلو گرفته جلوگیری کند.
پیش تر شماری از سازمان های غیردولتی فرانسه از دولت این کشور خواسته بودند تا فروش سلاح به عربستان سعودی را فورا متوقف کند.
برخی کشورهای غربی از جمله آلمان پس از قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد سعودی اعلام کرده بودند که به دلیل وجود برخی شواهد مبنی بر دست داشتن مقام های سعودی از جمله محمد بن سلمان ولیعهد سعودی در این ماجرا از فروش سلاح به عربستان خودداری خواهند کرد.
عربستان از ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا،حملات گسترده ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند. 
تجاوز عربستان به یمن تاکنون منجر به کشته شدن بیش از 16 هزار یمنی بیگناه و ویرانی زیرساختهای این کشور شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۶۱۹۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان