//
کدخبر: ۲۰۰۸۱۱ //

سنت‌شکنی ترامپ

نطق هفتگی ریاست جمهوری آمریکا راهی برای تماس مستقیم با مردم این کشور محسوب می‌شد اما از زمان روی کار آمدن ترامپ این سنت برای همیشه کنار گذاشته شد.

سنت‌شکنی ترامپ
به گزارش فرتاک نیوز،

به نوشته روزنامه واشنگتن پست، فرانکلین روزولت چند روز پس از ادای سوگند به عنوان رئیس‌جمهوری آمریکا در مارس ۱۹۳۳ یک تاکتیک ارتباطی را که پیشتر در زمان فرمانداری در نیویورک ارائه کرده بود، احیا کرد. او مستقیم و خودمانی به صحبت با مردم پرداخت. روزولت این اتفاق را بارها و بارها تکرار کرد.

این سنت در عصر تلویزیون در حال از بین رفتن بود که رونالد ریگان آن را در ۱۹۸۲ احیا کرد. هر هفت روز یکبار رئیس‌جمهوری آمریکا باید پیامی خطاب به کشورش یا اولویت‌های سیاستگذاری آنها منتشر می‌کرد. در دوره ریاست جورج هربرت واکر بوش اندکی در انجام آن وقفه افتاد اما این سنتی است که در طول ریاست جمهوری باراک اوباما هم ادامه یافت.

اما به محض اینکه دونالد ترامپ به ریاست جمهوری رسید، این سنت سقوط کرد و فرو ریخت. ترامپ در اولین سال ریاست جمهوری خود نسبتاً با ضبط پیام‌ها سازگار بود. آنها از قبل ضبط می‌شدند و در سایت‌های رسانه اجتماعی مانند یوتیوب منتشر می‌شدند. از اواسط تا اواخر ۲۰۱۷، درست همان زمانی که سارا سندرز به عنوان سخنگوی ترامپ مشغول به کار شد، انتشار این ویدیوها گاه و بیگاه انجام می‌شد.

در اواخر نوامبر ۲۰۱۷ از سندرز درباره نطق‌های هفتگی ترامپ سوال شد. آن زمان یک ماه بود که رئیس‌جمهوری آمریکا هیچ نطقی انجام نداده بود. سندرز گفت: ما اظهارنظرها و واکنش‌هایی دریافت کردیم مبنی بر اینکه نطق‌های هفتگی با حداکثر پتانسیل مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. ما به دنبال بررسی راه‌های دیگری هستیم تا بتوانیم در آن بازنگری کنیم و آن را به گونه‌ای کنیم که سودمندتر باشد و اطلاعات بیشتری با آن منتشر شود.

این نطق‌های هفتگی گاه و بیگاه تا یک سال پیش هم ادامه داشت تا اینکه برای همیشه به پایان رسید. توضیحات خبری روزانه هم به همین سرنوشت دچار شدند اما این سوال دیگر هرگز تکرار نشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۰۸۱۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان