//
کدخبر: ۲۰۰۰۰۳ //

رسوایی جدید اخلاقی دختر ملک سلمان در فرانسه

دادگاه فرانسه صبح امروز جلسه محاکمه دختر پادشاه عربستان را به اتهام انجام یک عمل خشونت آمیز در فرانسه که سال ۲۰۱۶ اتفاق افتاده بود آغاز کرد.

 رسوایی جدید اخلاقی دختر ملک سلمان در فرانسه
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از پایگاه خبری الخلیج الجدید، دادگاه فرانسه امروز سه شنبه، محاکمه شاهزاده حصة دختر سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان و خواهر محمدبن سلمان ولیعهد این کشور را که در سال 2016 از وی شکایت شده بود، بدون حضور خودش آغاز کرد. علت محاکمه وی اتهام به همکاری در یک عملیات خشونت آمیز با استفاده از سلاح و ربودن یک لوله کش مصری که مشغول انجام عملیات بازسازی مقر اقامت پدرش در منطقه فوش پاریس بود، اعلام شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، طبق اطلاعات دادخواست این اتهام، اشرف عید لوله کش مصری به پلیس فرانسه اعلام کرده که نگهبان شخصی شاهزاده عربستانی، دستان او را بسته و با لگد او را مجبور کرده تا پای این شاهزاده را ببوسد.

به گفته اشرف عید، وی برای انجام کار خود نیاز داشته تا از آن مکان عکس بگیرد. وی ادامه داد که در این زمان دختر پادشاه عربستان گمان می کند که عید می خواهد از او عکس گرفته و آن را به روزنامه ها بفروشد. اشرف اضافه کرد که حصه در این زمان نگهبانش را صدا کرد و نگهبان هم با ضربه به صورت او زد و با توهین و تهدید با سلاح موبایل عید را شکست.

 این لوله کش مصری در ادامه اشاره کرد که حصه 43 ساله مانند یک سگ با او رفتار کرد و گفت: به زودی خواهی فهمید چگونه با یک شاهزاده و خانواده پادشاهی برخورد کنی.

در مقابل، خواهر محمد بن سلمان، این اتهام را به طور کامل رد و ادعا کرد که اشرف وارد اتاق او شده و تلاش کرده بود تا از او عکس بگیرد. حصه در ادامه اضافه کرد که پس از آن نگهبان آمد و تلاش کرد تا جلوی کار اورا بگیرد، حتی از او خواست تا خودش موبایل را تحویل دهد.

امانوئل موین وکیل دختر سلمان بن عبدالعزیز اعلام کرد که این تحقیقات بر مبنای دروغ بوده است. وی تاکید کرد که این شاهزاده عربستانی انسانی مهربان و متواضع است که قربانی ادعاهای دروغین شده است.

همچنین وکیل نگهبان نیز این اتهامات را رد و تاکید کرد که شاهزاده هرگز از نگهبان خود نخواسته که در رابطه با فردی از خشونت استفاده کند.

دادستانی فرانسه تحقیقات رسمی خود را در رابطه با اتهام نگهبان شاهزاده عربستانی در اول اکتبر 2016 آغاز کرد.

براساس این شکایتی که لوله کش مصری ارائه کرد و سه روز پس از این اتفاق، پلیس فرانسه در 29 سپتامبر 2016 شاهزاده عربستانی را دستگیر کرد. این شاهزاده هیچگونه مصونیت دیپلماتیک در رابطه با آنچه در شکایت آمده بود نداشت و همین امر سبب بحران در وزارت خارجه فرانسه می شد.

اما دادستانی پاریس دوساعت و نیم بعد از دستگیری دختر پادشاه عربستان دستور آزادی وی را صادر کرد. در همین راستا قاضی فرانسوی که دستور دستگیری حصه را در 2017 داد، خاطرنشان کرد که این رفتار خاصی که با شاهزاده عربستانی در آزاد کردن او شد، موجب شد تا گمان کند که از قانون هم بالاتر است.

در نوامبر 2017 حکم بین المللی بازداشت شاهزاده حصه صادر شد. امروز جلسه محاکمه حصه بدون حضور خودش برگزار شد.

این برای اولین بار نیست که خانواده پادشاهی عربستان در فرانسه با مشکلات حقوقی مواجه می شوند. در سال 2013 دادگاه فرانسه دستور مصادره اموال شاهزاده مها السدیری همسر نایف بن عبدالعزیز وزیرکشور سابق عربستان را صادر کرده بود. علت این امر عدم پرداخت صورت حساب هتل این شاهزاده بود که به حدود 6 میلیون یورور می رسید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۰۰۰۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان