//
کدخبر: ۱۹۹۹۳۳ //

بریگزیت عامل تعین کننده نخست‌وزیر آینده انگلیس

بوریس جانسون با فهرست بلندی از اتهامات روبه‌رو است اما به نظر می‌رسد بریگزیت می‌تواند در نظر اعضای حزب محافظه‌کار انگلیس که تعیین کننده نخست وزیر آینده این کشور هستند، به هر مولفه دیگری غلبه کند.

بریگزیت عامل تعین کننده نخست‌وزیر آینده انگلیس
به گزارش فرتاک نیوز،

 بوریس جانسون، وزیر امور خارجه سابق انگلیس و شهردار سابق لندن به اتهاماتی از قبیل دروغگویی، عدم صلاحیت و استفاده از اظهارات تفرقه‌انگیز متهم است و علاوه بر آن درباره زندگی شخصی‌اش هم سوالات زیادی مطرح است.

با این حال او کمپین خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را در همه‌پرسی سال ۲۰۱۶ سرپرستی کرد و متعهد شد که به انتخاب مردم عمل کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، اندرو گیمسون، زندگینامه نویس و روزنامه‌نگار سیاسی انگلیسی می‌گوید: بوریس در مناطقی دور از لندن هوادارانی دارد که از برآورده نشدن رایشان ناراضی هستند.

ترزا می، نخست وزیر فعلی انگلیس ماه جاری میلادی و به دنبال موفق نشدن برای دستیابی به توافقی بر سر بریگزیت سمت خود را ترک می‌کند.

جانسون اکنون برای جانشینی می با جرمی هانت، وزیر امور خارجه فعلی در حال رقابت است و برنده این رقابت را رای ۱۶۰ هزار عضو حزب حاکم محافظه کار تعیین می‌کند.

هر دوی این نامردها تاکید دارند که مهلتی که تا ۳۱ اکتبر به بریگزیت داده شده، یک اولویت است، حتی به این قیمت که "بدون توافق" از اتحادیه اروپا خارج شوند.

اعضای حزب محافظه‌کار درباره آنچه می‌خواهند، روشن صحبت کرده‌اند. یک نظرسنجی که ماه گذشته میلادی صورت گرفت، نشان داد که ۵۴ درصد از اعضای این حزب خود را برای حصول اطمینان از تحقیق بریگزیت فدا می‌کنند و ۶۱ درصد حتی حاضرند خسارت اقتصادی را هم بپذیرند.

نظرسنجی دیگری که نتایج آن اوایل این هفته منتشر شده نیز نشان می‌دهد که ۹۰ درصد از اعضای حزب محافظه‌کار معتقدند جانسون حاضر است بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج شود اما درصد کمی این تصور را در مورد جرمی هانت دارند. این نظرسنجی همچنین حاکی از آن است که ۷۴ درصد حامی رهبری جانسون هستند.

به رغم رهبری قدرتمند جانسون، برخی از اعضای تیم او نگرانند که این سیاستمدار غیرقابل پیش‌بینی کاری کند یا حرفی بزند که شانس خود را برای نخست وزیری از بین ببرد.

او در اوایل کمپینش حضور رسانه‌ای خود را محدود کرد اما منتقدان اظهار کردند که او در حال بررسی برنامه‌هایش در زمینه بریگزیت است، برنامه‌هایی که همچنان مبهم هستند.

همچنین مداخله پلیس در نزاع خانگی جانسون با دوست‌دخترش، او را با سوالات تازه‌ای در خصوص زندگی شخصی‌اش روبه‌رو کرد.

در حالی که گروهی معتقدند برنامه جانسون برای بریگزیت اصلی است که اهمیت دارد، عده‌ای دیگر بر کاریزما و هوش او تاکید دارند و آن را وجه تمایز او از دیگر سیاستمداران می‌دانند.

ریچارد تسکر، معاون رئیس یکی از انجمن‌های حزبی محلی اظهار کرد: بوریس چندان خوب به سوالات پاسخ نداد اما جرمی هانت کاملاً کسل‌کننده بود.

هواداران جانسون همچنین او را بهترین رهبر برای حزب محافظه‌کار در صورت بروز انتخابات زودهنگام می‌دانند.

با این حال کمپین بریگزیت به رهبری جانسون در سال ۲۰۱۶ بسیار تفرقه‌انگیز بود و بر محدودیت‌های مهاجرتی و هزینه‌های مرتبط با اتحادیه اروپا تاکید داشت.

با وجود کاریزما و محبوبیت جانسون، او در حال حاضر روی افتخارات سابق خود مانور می‌دهد و در صورت پیروزی در رقابت فعلی برای نخست وزیری، باید بار دیگر برای دستیابی به موفقیت تلاش و کفایت خود را ثابت کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۹۹۳۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان