//
کدخبر: ۱۹۹۶۷۹ //

درخواست فراکسیون بدر عراق برای اعدام فرمانده متهم به جاسوسی برای سیا

فراکسیون بدر عراق از فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور خواست بررسی پرونده فرمانده نظامی متهم به جاسوسی برای سیا را به تعویق نیاندازد.

درخواست فراکسیون بدر عراق برای اعدام فرمانده متهم به جاسوسی برای سیا
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، حامد عباس الموسوی، یکی از اعضای فراکسیون بدر در پارلمان عراق از عادل عبدالمهدی، فرمانده کل نیروهای مسلح عراق خواست در پرونده محمود الفلاحی، فرمانده عملیات الانبار که متهم به جاسوسی برای سازمان اطلاعات آمریکا (سیا) است، تعلل نکرده و حکم اعدام را برای او اجرا کند.

الموسوی گفت: باید الفلاحی تحت مراقبت قرار بگیرد و به هیچ کسی اجازه تماس و دیدار با او داده نشود، همچنین نباید به او اجازه رفت‌وآمد آزادانه داده شود بلکه باید تحقیقات فوری توسط مسئولان عالی رتبه درباره صحت اخبار منتشر شده و جرم منسوب به او آغاز گردد.

این نماینده حزب بدر در پارلمان عراق اظهار کرد: ما محاکمه الفلاحی و صدور حکم اعدام برای او به جرم خیانت بزرگ علیه کشور و نیز پیگرد قضایی آمریکا بر اساس قوانین بین‌المللی و مقابله با دخالت سفارت آن در امور داخلی عراق در صورت اثبات این جرم را خواستار هستیم.

او در ادامه خواست فعالیت‌های نیروهای آمریکایی در عراق زیر نظر گرفته شده و بر پایگاه‌های نظامی این کشور نظارت شود و آنها هیچگونه فعالیتی را بدون موافقت دولت عراق و هماهنگی با آن انجام ندهند.

الموسوی همچنین از دولت عراق نیز خواست فرماندهان امنیتی خود را تحت نظارت قرار دهد و دستورالعمل‌های جدی را برای محدود کردن تماس‌ها و ارتباطات آنها و کنترل‌شان صادر کند و به آنها اجازه ورود به سفارت‌خانه‌ها و یا دیدار با هیات‌های خارجی بدون اطلاع و نظارت دولت را ندهد و فعالیت‌های نهادهای نظامی و امنیتی در راستای حفاظت از کشور و حاکمیت آن برنامه‌ریزی شود و اجازه افشای برنامه‌ها و اسرار نظامی داده نشود.

جنبش النجباء، یکی از شاخه‌های حشد شعبی نیز بر نقش توطئه‌گرانه و مخرب سفارت آمریکا در عراق، ایجاد آشوب‌ها میان گروه‌های عراقی، حمایت آمریکا از تروریست‌ها، هدف قرار دادن نیروهای عراقی و قتل عامدانه آنها که بارها ثابت شده، تاکید کرد.

این جنبش از دولت عراق خواست سفیر آمریکا را از این کشور اخراج کرده و سفارت آمریکا را تعطیل کند، زیرا در غیر این صورت عراق تا زمانی که لانه شیطان همچنان در بغداد وجود داشته باشد، هرگز از امنیت برخوردار نخواهد شد.

شبکه‌های اجتماهی و ماهواره‌ای در دو روز گذشته فایل‌های صوتی و گفتگوهایی منسوب به الفلاحی را منتشر کردند که در آنها وی از طریق یک واسطه، اطلاعاتی از پایگاه‌های نیروهای حشد شعبی و نیروهای امنیتی را در اختیار سازمان سیا قرار می‌دهد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۹۶۷۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان