//
کدخبر: ۱۹۹۰۶۴ //

پیش شرط چین برای توافق تجاری با آمریکا

وزارت بازرگانی چین خواستار لغو تعرفه های اعمال شده از سوی آمریکا برای دستیابی به هرگونه توافق تجاری بین دو کشور شده است.

پیش شرط چین برای توافق تجاری با آمریکا
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت بازرگانی چین اعلام کرد: تعرفه های آمریکا علیه واردات کالاهای چینی باید لغو شود تا دو طرف بتوانند به یک توافق نهایی برای پایان دادن به جنگ تجاری دست یابند.

بر اساس این گزارش "گائو فنگ" سخنگوی وزارت بازرگانی چین در اظهاراتی گفت: تیم های تجاری آمریکا و چین روابط و تماس های خود را حفظ کرده اند.

روسای جمهور آمریکا و چین چند روز پیش آتش بس تجاری اعلام کردند.

این مقام چینی افزود: افزایش یکطرفه تعرفه های آمریکا علیه صادرات چین به ایالات متحده ، نقطه آغاز اختلافات اقتصادی و تجاری بین دو کشور بوده است. اگر دو طرف می خواهند به یک توافق تجاری دست پیدا کنند، تعرفه های اعمال شده باید به طور کامل برداشته شود. موضع و رویکرد چین در این خصوص کاملا شفاف است.

حجم مبادلات تجاری دو کشور به بیش از 360 میلیارد دلار در سال می رسد و مذاکرات دو طرف در ماه می پس از آنکه آمریکا چین را به نقض تعهداتش متهم کرد، با شکست روبرو شده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و شی جین پینگ رئیس جمهور چین در نشست روز شنبه گروه 20 در ژاپن توافق کردند تا مذاکرات تجاری از سر گرفته شود.

ترامپ گفته است که تعرفه های جدید تجاری را علیه چین اعمال نخواهد کرد و قصد دارد موضع ملایم تری را علیه شرکت مخابراتی هواوی چین اتخاذ کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۹۰۶۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان