//
کدخبر: ۱۹۸۱۵۶ //

احضار سفیر ژاپن توسط مقامات کره جنوبی

به گفته وزارت امور خارجه کره جنوبی، معاون این وزارتخانه، سفیر ژاپن را برای اعلام درخواست لغو محدودیت‌های صادراتی ژاپن به کره جنوبی، فراخوانده است.

احضار سفیر ژاپن توسط مقامات کره جنوبی
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، امروز (دوشنبه) "چو سی یانگ"، معاون وزیر امور خارجه کره جنوبی به "یاسوماسا ناکامینه"، سفیر ژاپن اعلام کرده است که محدودیت‌های ژاپن باعث ضرر رسیدن به صنعت کره جنوبی و روابط دوجانبه دو کشور است.

کره جنوبی اعلام کرده است که به دلیل وضع محدودیت‌های صادراتی از طرف ژاپن بر مواد مصرفی در صنایع فناوری، قصد شکایت علیه ژاپن را در سازمان تجارت جهانی دارد.

مقامات کره جنوبی، این اقدام ژاپن را نابودی "اعتماد بین‌المللی" بین دو کشور عنوان کرده‌اند.

طبق گفته "سونگ یون مو"، وزیر تجارت کره جنوبی، مقامات این کشور اقدام ژاپن را تلافی حکم دادگاه عالی کره جنوبی می‌دانند که طی آن شرکت‌های ژاپنی باید به کارگران اجباری کره‌ای در جنگ جهانی دوم، پرداخت غرامت کنند.

طبق بیانیه وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن، از روز پنجشنبه، تولیدکنندگان بخش فناوری ژاپن محصولاتی از جمله "پلی‌ایمید فلوراید" را که در نمایشگرها کاربرد دارد و ماده‌ای که تحت نام "رزیست" خطاب می‌شود و نیز "فلوراید هیدروژن" را که در نیمه‌رساناها استفاده می‌شود، باید با اخذ مجوز به کره جنوبی بدهند.

کشور ژاپن در حال وضع محدودیت‌های بیشتری بر صادرات کالا به کره جنوبی است.

در همین راستا، این وزارتخانه ژاپن اعلام کرده است که نظرخواهی عمومی برای حذف کره جنوبی از لیست "کشورهای سفید" که حداقل محدودیت را برای تجارت با ژاپن دارند، آغاز خواهد شد.

بر همین اساس شرکت‌های فناوری کره جنوبی از جمله سامسونگ الکترونیک و اس‌کی هاینیکس، اظهار کرده‌اند که در حال ارزیابی تأثیر این محدودیت‌ها بر تجارت‌شان هستند.

در بیانیه وزارتخانه اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن، دلیل اصلی تنش‌های دوجانبه کره جنوبی و ژاپن عنوان نشده است؛ پس از صدور رأی دادگاه عالی کره جنوبی به مصادره دارایی‌های یک شرکت ژاپنی که حاضر به پرداخت غرامت به کارگران اجباری جنگ جهانی دوم نشده بود، روابط این دو همسایه آسیایی رو به وخامت گذاشت.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۸۱۵۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان