//
کدخبر: ۱۹۵۳۴۵ //

ابراز نگرانی توکیو درباره افزایش نظامیان آمریکا در منطقه غرب آسیا

معاون دبیر کابینه ژاپن در یک نشست خبری، درباره طرح آمریکا برای اعزام ۱۰۰۰ نظامی جدید به منطقه غرب آسیا به شدت ابراز نگرانی کرد و گفت: «این موضوع تنش‌ها در منطقه را تشدید خواهد کرد».

ابراز نگرانی توکیو درباره افزایش نظامیان آمریکا در منطقه غرب آسیا
به گزارش فرتاک نیوز،

اظهارات مقام‌های واشنگتن از قبیل سرپرست پنتاگون درباره اعزام تعداد بیشتری از نظامیان آمریکایی به غرب آسیا با ادعای تضمین امنیت نیروهای آمریکا در این منطقه، واکنش دولت ژاپن را به همراه داشته و یک مقام توکیو درباره اثرات این اقدام واشنگتن بر تشدید تنش‌ها شدیدا ابراز نگرانی کرده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، «یاسوتوشی نیشیمورا» معاون دبیر کابینه ژاپن امروز سه شنبه طی یک نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره  اعزام ۱۰۰۰ نظامی آمریکایی جدید به منطقه غرب آسیا گفت: «این موضوع، مایه نگرانی شدیدی است و تنش‌ها در منطقه خاورمیانه را تشدید خواهد کرد».

پیش از این، «پاتریک شاناهان» سرپرست وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) ضمن تایید گزارش‌های رسانه‌ای مبنی بر اعزام نظامیان بیشتر به منطقه مدعی شد که این اقدام با هدف مقابله با «رویکرد تخاصمی ایران» انجام می‌شود.

وی ادعا کرده بود: «اجازه اعزام ۱۰۰۰ نظامی بیشتر به خاورمیانه با اهداف دفاعی داده شده و این اقدام به خواسته فرماندهی مرکزی و پیشنهاد رئیس ستاد مشترک و البته با رایزنی با کاخ سفید نیز بوده است.»

نخست وزیر و «یاسوتوشی نیشیمورا» معاون دبیر کابینه ژاپن

اظهارنظر تازه دولت ژاپن درباره مسائل منطقه خاورمیانه در حالی مطرح شده که طبق گزارش اخیر «ژاپن تایمز»، توکیو از مدارک ادعایی واشنگتن و اتهام‌زنی‌هایش در خصوص حمله به دو نفتکش در دریای عمان قانع نشده است.

 یک منبع دولتی ژاپن به این روزنامه خبر داد که که توکیو از واشنگتن درخواست کرده است شواهد محکم‌تری در زمینه دست داشتن ایران در حمله به دو نفتکش در دریای عمان ارائه کند. این منبع دولت ژاپن در رد اتهام‌زنی‌های آمریکا به ایران تصریح کرده بود: «مقامات دولت ژاپن قانع نشده‌اند. توضیحات آمریکا کمکی به حدس و گمان‌های ما نکرده است».

ژاپن تایمز با اشاره به اتهامات وزارت خارجه آمریکا علیه ایران به نقل از یک «منبع نزدیک به آبه شینزو نخست وزیر ژاپن» گزارش داد که «این‌ها ثابت نمی‌کند که ایران در پشت حملات بوده است. حتی اگر آمریکا آن را تایید کند ما نمی‌توانیم به راحتی بگوییم که به آن باور داریم».

«یک منبع وزارت خارجه ژاپن» نیز در این زمینه گفته بود: «اگر داشتن تخصص‌های پیچیده دلیلی بر این باشد که نتیجه گیری کنیم حمله کار ایران بوده است پس می‌توانیم بگوییم که آمریکا و اسرائیل نیز می‌توانند آن را انجام دهند».

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۵۳۴۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان