//
کدخبر: ۱۹۸۰۸۸ //

"ترامپ درباره تلاش‌های دولت اوباما برای دیدار با رهبر کره شمالی دروغ می‌گوید"

معاون مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری سابق آمریکا اعلام کرد، رئیس جمهوری کنونی آمریکا درباره این‌که دولت اوباما بارها تلاش کرده بود تا با رهبر کره شمالی دیدار کند اما تمامی درخواست‌هایش رد شده بود، دروغ می‌گوید.

"ترامپ درباره تلاش‌های دولت اوباما برای دیدار با رهبر کره شمالی دروغ می‌گوید"
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از پایگاه خبری هیل، بن رودز، معاون مشاور امنیت ملی باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق آمریکا در توییتی نوشت: دونالد ترامپ، رئیس جمهوری کنونی آمریکا دروغ می‌گوید. من کل هشت سال ریاست جمهوری اوباما در دولت بودم. اوباما هرگز به دنبال دیداری با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی نبود. سیاست خارجی یک شوی تلویزیونی نیست بلکه یک واقعیت است.

رودز در ادامه نوشت: عکس گرفتن رهبران باعث خلاص شدن از تسلیحات اتمی نمی‌شود بلکه توافقات مذاکره شده باعث این کار می‌شوند. سیاست خارجه ترامپ از کره شمالی گرفته تا ایران و ونزوئلا ناکام است.

ترامپ اوایل روز یکشنبه در جریان کنفرانسی خبری با مون جائه این، رئیس جمهوری کره جنوبی گفته بود که اوباما می‌خواست با کیم جونگ اون دیدار کند اما رهبر کره شمالی خواستار دیدار با اوباما نبود.

ترامپ افزود: دولت اوباما برای دیدار با رهبر کره شمالی دائماً التماس می‌کرد و کیم جونگ اون نخواست با او دیدار کند.

این اظهارات ترامپ پیش از آن مطرح شد که وی با عبور از مرز کره شمالی و ورود به خاک این کشور به عنوان بخشی از دیدار با کیم جونگ اون تاریخ‌ساز شود؛ دیداری که در جریان آن ترامپ و کیم جونگ اون با از سرگیری مذاکرات اتمی متوقف شده موافقت کردند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۸۰۸۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان