//
کدخبر: ۱۹۷۰۸۴ //

ناتو خود را برای جنگ‌های فضایی تجهیز می‌کند

رسانه‌های غربی از برنامه‌های ناتو به منظور آماده سازی این ائتلاف نظامی برای شرکت در جنگ‌های فضایی در آینده نزدیک خبر می‌دهند.

 ناتو خود را برای جنگ‌های فضایی تجهیز می‌کند
به گزارش فرتاک نیوز،

  ناتو در هفته جاری می خواهد درباره استراتژی های امنیتی در فضا بحث کند و خود را در این راستا آماده می کند که در آینده بتواند درباره جنگ ها در این منطقه تصمیم گیری کند.

اخبار بین الملل- به این ترتیب ناتو خود را آماده می کند تا در آینده در جنگ های فضائی از جمله در صورت حمله به ماهواره های مهم و استراتژیک و یا استفاده از تسلیحات در فضا  شرکت کند.

به نوشته این روزنامه آلمانی، به منظور آماده سازی برای این گونه عملیات ها این ائتلاف نظامی می خواهد در یک نشست وزای دفاع این ائتلاف نظلمی که از امروز (چهارشنبه) آغاز می شود برای اولین بار درباره یک استراتژی فضائی تصمیم گیری کند.

"ینز استولنبرگ"، دبیر کل ناتو روز گذشته در سخنانی در بروکسل اعلام کرد که این مسئله مهم است که ما همچنین در فضا بیدار باشیم. به گفته وی ناتو می تواند به یک تشکل کلیدی برای تبادل اطلاعات و مهارت ها در این زمینه تبدیل شود.

به نوشته رسانه های آلمانی در پایان سال جاری میلادی ناتو می تواند فضا را به عنوان یک منطقه عملیاتی مستقل اعلام کند. به این ترتیب منابع جدیدی آماده سازی شده و حملات احتمالی از فضا مانند آنچه از زمین ، هوا،  دریا و فضای مجازی تا به حال شکل می گرفته رفتار می شود.

برای آخرین بار ناتو در سال 2016 سایبر را به عنوان یک منطقه عملیاتی مستقل برای خود اعلام کرد تا به این ترتیب بهتر بتواند علیه حملات هکری که شبکه های برق و یا تکنیک های ارتباطی را فلج و متزلزل می کند اقدام کند.

یکی از دلایل برای مشغول شدن بیش از حد ناتو به مسئله فضا این است که این ائتلاف نظامی همواره بیشتر به تکنیک در فضا وابسته می شود. همواره بیشتر از ارتباطت ماهواره ای در عملیات های نظامی استفاده می شود که این ارتباطات برای شناسایی و جاسوسی و سیستم های ناوبری مورد استفاده قرار می گیرند. این بدین مفهوم است که یک حمله به ماهواره های کشورهای عضو ناتو می تواند شایستگی نظامی آن ها را به شدت محدود کند.

علاوه بر این  از حملات به ماهواره ها در صورت یک جنگ می تواند استفاده شود تا بخشی از زندگی عمومی مردم فلج شود.

در کنار کشورهای عضو ناتو آمریکا و بخصوص کشورهایی مانند روسیه، چین و هند اخیرا شایستگی های خود برای جنگ های فضائی را به شدت گسترش داده اند.

در ناتو همچنین در این باره بحث می شود که آیا بخش هایی از سیستم های هشدار دهنده و هدایت هوایی آواکس در آِینده می تواند به فضا منتقل شود.

یک کارشناس ناتو در این باره گفته است که استراتژی فضایی ناتو پایان کار نیست بلکه تازه شروع یک راه است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: افکارنیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۷۰۸۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان