//
کدخبر: ۱۹۶۲۴۵ //

اتفاقات خوبی درخصوص افغانستان در حال رخ دادن است

دونالد ترامپ اعلام کرده است که مقامات دولتش هیچ تلاشی برای وارد کردن وی به مناقشات در افغانستان و خاورمیانه ندارند. وی با این خبر که "اتفاقات خوبی در افغانستان در حال رخ دادن است"،کاهش نیروهای آمریکایی در افغانستان و شکست داعش را از جمله این موضوعات دانست.

 اتفاقات خوبی درخصوص افغانستان در حال رخ دادن است
به گزارش فرتاک نیوز،

 آمریکا در حال مذاکره با دولت افغانستان، طالبان و جامعه بین‌المللی برای یافتن راه‌حلی سیاسی برای خاتمه دادن به درگیری‌هایی است که به گفته دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، ۱۹ سال طول کشیده است.

وی در مصاحبه‌ای با وب‌سایت خبری تایم گفت: "همانطور که می‌دانید، وقتی من به افغانستان رفتم، ۱۶ هزار نیرو در این کشور داشتیم، این تعداد اکنون به ۹۰۰۰  تن رسیده و با صراحت می گویم که اتفاقات خوبی در حال رخ دادن است.

چندی پیش، یک سخنگوی طالبان گفته بود که آمریکا پذیرفته است تمام نیروهایش را از افغانستان خارج کند. این گفته‌ها توسط مقامات آمریکایی در افغانستان رد شد و زلمای خلیل‌زاد، فرستاده ویژه آمریکا برای روند صلح افغانستان اعلام کرد که آمریکا به دنبال یک "توافق صلح جامع" است و نه "توافق خروج نیروها".

با این حال، ترامپ در این مصاحبه با ذکر این نکته که آمریکا درخصوص افغانستان خوب عمل کرده گفت: به زودی تعداد نیروها در این کشور به نصف، ۸۰۰۰  سرباز ، تقلیل پیدا می‌کند.

رئیس‌جمهور آمریکا در ملاقات با جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا در کاخ سفید نیز اظهار داشت که می‌خواهد از "جنگ‌های بی‌پایان" آمریکا خارج شود.

وی بیان داشت: می‌خواهم از این جنگ‌های بی‌پایان خارج شوم، شعار من خروج از جنگ بوده است. ما ۱۹ سال است که در افغانستان هستیم و همانطور که می‌دانید، نیروهایمان را در افغانستان به طور اساسی کم کرده‌ایم.

طی شش دور مذاکره، زلمای خلیلزاد درخصوص چهار مسئله کلیدی با طالبان به بحث پرداخته است که شامل تلاش‌های ضد تروریسم، عقب‌نشینی نیروها، آتش‌بس و مذاکرات داخلی افغانستان است.

وی اخیراً تصریح کرده است تا زمانی که همه مسائل پذیرفته نشود، توافقی صورت نمی‌گیرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۶۲۴۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان