//
کدخبر: ۱۹۵۴۷۸ //

ترامپ استعفای شاناهان را پذیرفت

رئیس جمهور آمریکا در پیامی توئیتری از عدم تمایل شاناهان برای تصدی وزارت دفاع خبر داد و نامزد جدیدی را برای تصدی وزارت دفاع معرفی کرد

ترامپ استعفای شاناهان را پذیرفت
به گزارش فرتاک نیوز،

 «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز سه‌شنبه نامزد جدیدی را برای تصدی وزارت دفاع این کشور معرفی کرد.

وی در پیامی توئیتری نوشت: «پاتریک شاناهان» سرپرست وزارت دفاع که عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته تصمیم گرفته تا در مسیر تایید (در کنگره) قرار نگیرد تا بتواند زمان بیشتری را برای خانواده خود اختصاص دهد.

ترامپ در ادامه نوشت: من از پاتریک به دلیل خدمات برجسته‌اش قدردانی می‌کنم و «مارک اسپر» وزیر ارتش را به عنوان سرپرست جدید وزیر دفاع معرفی می‌کنم. من مارک را می‌شناسم و تردیدی ندارم که عملکرد خارق‌العاده‌ای خواهد داشت.

اسپر از سال 2017 تاکنون در منصب «وزیر ارتش» مشغول به فعالیت بوده است. این پُست، عالی‌ترین مقام غیرنظامی در ارتش آمریکا محسوب می‌شود.

چند روز پیش شبکه خبری ان‌بی‌سی خبر داده بود که ممکن است ترامپ فرد دیگری را به جز شاناهان برای تصدی وزارت دفاع معرفی کند.

شاناهان ۵۶ ساله که در سال ۲۰۱۷ به عنوان قائم مقام وزارت دفاع آمریکا به دولت ترامپ پیوسته، از زمان استعفای «جیمز متیس» وزیر دفاع سابق در دی ماه ۱۳۹۷ سرپرست این وزارتخانه بوده است.

ترامپ دوم دی ماه بود که در پیام توییتری اعلام کرده بود: «خرسندم که اعلام کنم که پاتریک شاناهان معاون بسیار مستعد وزارت دفاع، از ۱ ژانویه ۲۰۱۹ (۱۱ دی ) سرپرستی وزارت دفاع را بر عهده می‌گیرد. پاتریک در هنگام فعالیت به عنوان معاون و پیش از آن در "بوئینگ" فهرست بلندی از دستاورد دارد. او فوق‌العاده خواهد بود.» 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۵۴۷۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان