//
کدخبر: ۱۸۶۲۸۸ //

رهایی محکوم به قصاص پس از ۸ سال با رضایت اولیاء دم

معاون قضائی رئیس کل دادگستری و رئیس شورا‌های حل اختلاف استان هرمزگان از رهایی محکوم به قصاص پس از هشت سال با رضایت اولیاء دم خبرداد.

رهایی محکوم به قصاص پس از ۸ سال با رضایت اولیاء دم
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از روابط عمومی دادگستری هرمزگان، مظفر حمزه‌ئی اظهار داشت: پرونده‌ای با موضوع قتل عمد در شورای حل اختلاف ویژه زندان شهرستان بندرعباس با صلح و سازش و نجات جوان زندانی مختومه شد.

وی در تشریح جزئیات این پرونده افزود: در اوایل سال‌جاری پرونده‌ای با موضوع قتل عمدی در یک نزاع در روستایی در حوزه قضائی شهرستان حاجی‌آباد مطرح و پس از تحقیقات اولیه توسط مقام قضائی و مرجع انتظامی مشخص شد که در حاشیه یک مراسم عروسی، نزاعی رخ داده و فردی ۱۸ ساله حین نزاع بر اثر اصابت چاقو جان خود را از دست داده است.

حمزه‌ئی افزود: با تلاش صورت گرفته در سریع‌ترین زمان ممکن ضارب دستگیر شد و به ایراد جرح با چاقو و قتل مقتول و شرب خمر اقرار کرد.

رییس شورا‌های حل اختلاف استان هرمزگان در ادامه عنوان کرد: با تکمیل پرونده و درخواست قصاص اولیاء دم و اعلام ختم تحقیقات و رسیدگی در شعبه اول دادگاه کیفری استان هرمزگان حکم قصاص قاتل (ه-ع) صادر شد.

معاون قضائی رییس کل دادگستری استان هرمزگان بیان کرد: با توجه ندامت قاتل، شعبه ۲۱ شورای حل اختلاف شهرستان بندرعباس مستقر در زندان مرکزی بندرعباس به پرونده ورود کرده و با تشکیل جلسات متعدد اعضای شورا و خانواده مقتول در روستای محل سکونت وی و با حضور ریش سفیدان، بزرگان و خیرین محلی در نهایت این تلاش‌ها به بار نشست و اولیاء دم با مصالحه رضایت خود را اعلام و قاتلی که جوانی خود را با اشتباهی مرگبار تباه کرده بود با گذشت اولیاء دم دوباره به زندگی بازگشت.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۶۲۸۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان