//
کدخبر: ۱۹۳۹۰۴ //

هنگ کنگ ملتهب از قانون استرداد

هنگ‌کنگ در اعتراض به طرح قانون استردادی که اجازه می‌دهد مجرمان برای محاکمه به چین مسترد شوند، آماده برگزاری تظاهرات گسترده‌تری می‌شود.

هنگ کنگ ملتهب از قانون استرداد
به گزارش فرتاک نیوز،

کری لم، رهبر هنگ‌کنگ امروز، سه شنبه و دو روز پس از اعتراضات گسترده صدها هزار تن از مردم علیه این قانون متعهد شده است که این طرح را اجرایی کند.

رهبران تجاری برجسته هنگ‌کنگ در اقدامی کم‌سابقه هشدار داده‌اند که پیگیری اجرای این قانون می‌تواند اعتماد سرمایه‌گذاران در هنگ‌کنگ را تضعیف کرده و مزایای رقابتی این شهر را کاهش دهد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، به موجب این لایحه که اعتراضات داخلی و خارجی زیادی را به دنبال داشته، مظنونان برای رسیدگی به پرونده قضایی‌شان به چین مسترد می‌شوند. دور دوم رسیدگی به روند تصویب یا رد این طرح روز چهارشنبه در شورای قانونگذاری هنگ‌کنگ برگزار خواهد شد. اکثریت این شورا را نمایندگان هوادار پکن تشکیل می‌دهند.

پلیس ضدشورش روز دوشنبه در اطراف ساختمان شورای قانونگذاری هنگ‌کنگ حضور یافت و با جمع چندصدنفره معترضان مقابله کرد.

روز یکشنبه نیز در مرکز مالی این شهر اعتراضات مسالمت‌آمیزی برگزار شد.

رهبر هنگ‌کنگ علیه چنین اقداماتی به مردم هشدار داده و در نشستی خبری گفته است: از مدارس، والدین، موسسات، شرکت‌ها و اتحادیه‌ها می‌خواهم در صورت دفاع از این اقدامات افراطگرایانه عواقب آن را جدی بگیرند.

گروه‌های مدافع حقوق بشر بارها با اشاره به ادعاهای مطرح شده درباره شکنجه، بازداشت خودسرانه، اعتراف اجباری و مشکلات دسترسی به وکیل در چین خواستار عدم تصویب این لایحه شده‌اند.

یک فراخوان اینترنتی خواستار تجمع ۵۰ هزار نفری در اطراف شورای قانونگذاری هنگ‌کنگ در ساعت ۱۰ شب روز سه‌شنبه و ادامه آن تا چهارشنبه شده است.

حدود دو هزار واحد تجاری که بیشتر آن‌ها را رستوران‌ها، سوپرمارکت‌ها، کتاب‌فروشی‌ها و کافی‌شاپ‌ها تشکیل می‌دهند نیز اعلام کرده‌اند که علیه این لایحه اعتصاب می‌کنند.

برخی مدارس، هتل‌های کوچک، شرکت‌های حقوقی، کارمندان خدمات اجتماعی و حدود ۴۰۰۰ معلم نیز گفته‌اند که روز چهارشنبه اعتصاب کرده و در خیابان‌ها تجمع خواهد کرد.

مایکل ویدلر، وکیل برجسته حوزه حقوق بشر نیز گفته است که به تمام کارمندان شرکتش اعلام کرده که این موسسه روز چهارشنبه از آنان که مطابق وجدانشان عمل می‌کنند، حمایت می‌کند.

یک اتحادیه وابسته به بزرگ‌ترین شرکت اتوبوس‌رانی هنگ‌کنگ نیز از اعضای خود خواسته است، در اعتراض به این طرح با سرعت ۲۰ تا ۲۵ کیلومتر در سطح شهر رانندگی کنند.

همچنین یک فراخوان که در فیسبوک منتشر شده از مردم خواسته صبح چهارشنبه را در اطراف ادارات دولتی به پیک‌نیک بپردازند. حدود ۱۰ هزار نفر نیز متعهد شده‌اند که در این فراخوان شرکت کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۳۹۰۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان