//
کدخبر: ۱۹۲۸۲۱ //
سندرز:

ترامپ با بازگشت به توافق هسته‌ای جدیت خود در دیپلماسی را نشان دهد

سناتور برجسته آمریکایی با اشاره به اظهارات جدید دونالد ترامپ مبنی بر تمایلش به مذاکره با ایران، تاکید کرد: ترامپ می‌تواند جدیت خود در دیپلماسی را با بازگشت به توافق هسته‌ای نشان دهد.

 ترامپ با بازگشت به توافق هسته‌ای جدیت خود در دیپلماسی را نشان دهد
به گزارش فرتاک نیوز،

 برنی سندرز، سناتور مستقل آمریکایی از ایالت ورمونت و نامزد احتمالی دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا به اظهارات جدید دونالد ترامپ، رئیس جمهور کشورش که گفته است، مذاکره با ایران را به جنگ با این کشور ترجیح می‌دهد واکنش نشان داد.

سندرز در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: آقای ترامپ اکنون پس از تهدید به درگیری نظامی فاجعه‌بار با ایران می‌گوید که ترجیح می‌دهد با آنها گفت‌وگو کند. خوب است. رئیس‌جمهور می‌تواند جدیت خود در دیپلماسی را با بازگشت به توافق هسته‌ای که سال گذشته با بی فکری از آن خارج شد، نشان دهد.

 ترامپ و دیگر مقامات آمریکایی در حالی ادعا می‌کنند خواهان مذاکره با ایران هستند که دولت این کشور پس از خروج از برجام در اردیبهشت‌ماه سال گذشته سیاست خصمانه‌ای موسوم به کارزار فشار حداکثری را علیه کشورمان دنبال کرده است. ازجمله اعلام کرده که قصد دارد صادرات نفت ایران را به صفر برساند، تحریم‌های جدید علیه ایران وضع کرده، نام سپاه پاسداران را در فهرست خود از سازمان‌های تروریستی خارجی قرار داده و به تازگی نیز یک ناو گروه به منطقه اعزام کرده است.

واشنگتن می‌گوید که هدف از این سیاست‌ها رسیدن به توافقی جدید با ایران است که در آن به همه مسائل مورد اختلاف پرداخته می‌شود.

این در حالی است که مقامات کشورمان بارها در واکنش به ادعای واشنگتن درباره تمایلش به گفت‌وگو با ایران تاکید کرده‌اند که تحت فشار پای میز مذاکره نخواهند آمد.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان اخیراً در گفت‌وگو با شبکه ای‌بی‌سی نیوز تحریم‌های جدید آمریکا را تروریسم اقتصادی دانست و گفت که اگر هدف ترامپ از این اقداماتش، اعمال فشار بر شهروندان عادی ایران است، دارد به هدفش دست می‌یابد اما به هیچ عنوان نمی‌تواند اهداف سیاسی خود را با فشار آوردن بر روی ایرانی‌ها محقق سازد.

ظریف با رد پیشنهاد دولت ترامپ برای مذاکره تاکید کرد: به احتمال زیاد چنین اتفاقی رخ نخواهد دارد چراکه مذاکره به منزله تداوم سیر فشارهاست. تجارب تجاری رئیس‌جمهور آمریکا همان‌طور که در کتاب "ترامپ: هنر مذاکره‌گری" آمده است، در مقابل ایرانیان جواب نخواهد داد. تنها احترام در مواجهه با ایران جواب خواهد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۲۸۲۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان