//
کدخبر: ۱۹۲۶۳۱ //

طرح قانونگذاران آمریکایی برای جلوگیری از معاملات تسلیحاتی ترامپ با عربستان، اردن و امارات

نمایندگان کنگره آمریکا از جمله برخی جمهوری‌خواهان در حال تهیه قانونی برای جلوگیری از برنامه دولت دونالد ترامپ برای فروش هشت میلیارد دلار تسلیحات به کشورهای عربستان، امارات و اردن هستند.

طرح قانونگذاران آمریکایی برای جلوگیری از معاملات تسلیحاتی ترامپ با عربستان، اردن و امارات
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از خبرگزاری رویترز، برخی دستیاران کنگره آمریکا و قانونگذاران آن گفتند که اولین لوایح مربوط به این قانون طی چند روز آینده ارائه خواهد شد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در تاریخ ۲۴ مه به کمیته‌های کنگره این کشور اطلاع داد که ۲۲ توافق نظامی در ارتباط با این کشورها را اجرایی کرده و سنت دیرینه برای بررسی معاملات بزرگ تسلیحاتی از سوی قانونگذاران آمریکا را دور می‌زند.

این تصمیم باعث خشم نمایندگان هر دو حزب اصلی آمریکا در کنگره شد و آنها اظهار نگرانی کردند که این تصمیم ترامپ باعث شود قابلیت‌های کنگره آمریکا برای جلوگیری از معاملات تسلیحاتی چه در زمان ترامپ و چه در زمان دولتهای آینده تضعیف شده و از بین برود.

چند دستیار دموکرات کنگره گفتند در مجلس نمایندگان آمریکا قانونگذاران در حال بررسی لایحه‌ای هستند که ۲۲ مجوز اخیر دولت برای این معاملات تسلیحاتی را متوقف کرده و آنها را پیش از اجرا، در فرآیند معمول اطلاع‌رسانی به کنگره از جمله در فرآیند بررسی ۳۰ روزه از سوی کنگره قرار دهد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۲۶۳۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان