//
کدخبر: ۱۹۲۰۰۳ //

ترس پنتاگون از رشد چین در بازار تسلیحات خاورمیانه

بر اساس گزارش اخیر پنتاگون، دولت دونالد ترامپ نگران است که تسلیحات با برند " ساخت چین" در همه جای خاورمیانه فراگیر شود.

ترس پنتاگون از رشد چین در بازار تسلیحات خاورمیانه
به گزارش فرتاک نیوز،

 پایگاه خبری المانیتور در گزارشی اعلام کرد: متحدان سنتی آمریکا برای تکنولوژی‌هایی که آمریکا از فروش آنها بر اساس معاهدات کنترل تسلیحات خودداری می‌کند، روی خود را به سمت پکن چرخانیده‌اند. پنتاگون نگران است که میزان روبه رشد فروش تسلیحات توسط چین به این کشور نفوذ بیشتری بدهد و توان اقتصادی و نظامی این کشور را افزایش دهد.

راندال شریور، کارشناس تسلیحاتی در گفت‌وگو با المانیتور اعلام کرد: به طور محتمل این یک وسیله برای ارتقای روابط نظامی و دفاعی برای آنها به خصوص برای آینده‌شان است. چین کمتر مقید و پایبند به قوانین است. برهمین اساس خطر اشاعه وجود دارد.

پنتاگون اعلام کرد: چین 10 میلیارد دلار در فروش تسلیحات از مشتریان خاورمیانه از سال 2013 تا 2017 به دست آورده است.

عربستان سعودی و امارات متحده عربی حضور نظامی خود را دریای سرخ و آفریقا افزایش داده‌اند. پهپادهای ساخت چین بسیار در این مناطق دیده می‌شوند. در این میان دولت ترامپ به دنبال تسهیل فروش پهپاد به کشورهای دیگر است. به همین دلیل وزارت دفاع آمریکا در حال ارائه پیشنهادی است که وزارت خارجه آمریکا بتواند به راحتی مجوز لازم برای فروش پهپاد به کشورهای دیگر را صادر کند.

در ماه آوریل وزارت خارجه آمریکا فروش پهپادهای رهگیری Scan eagle را برای عربستان سعودی صادر کرد. هم چنین دولت ترامپ به شرکتهای آمریکایی اجازه داد که پهپادهایی را که فروش آنها توسط معاهدات منع نشده است، به طور مستقیم به کشورها بفروشند.

علارغم موفقیت چین در خاورمیانه، فروش تسلیحات در این منطقه، باعث افزایش تنش‌ها و درگیری‌ها و در نتیجه باعث افزایش قیمت نفت می‌شود.

ایمی مایرز جف، عضو شورای روابط خارجی در نیویورک بر این باور است که چین کشوری است که نیازمند ادامه چرخش نفت و دلار است اما با وقوع هر گونه درگیری ممکن است اختلالاتی در بازرار  نفت ایجاد کند که این مساله به نفع چین نیست.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۲۰۰۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان