//
کدخبر: ۱۹۰۶۰۷ //

لاوروف: تلاش واشنگتن برای تغییر آمریکای لاتین طبق دکترین مونرو را نمی‌پذیریم

وزیر خارجه روسیه در واکنش به تصمیم دونالد ترامپ برای افزایش نیرو در خاورمیانه گفت، هرگونه افزایش نیروها و تجهیزات نظامی در منطقه منجر به خطر جدیدی می‌شود.

لاوروف: تلاش واشنگتن برای تغییر آمریکای لاتین طبق دکترین مونرو را نمی‌پذیریم
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف،‌ وزیر خارجه روسیه امروز، دوشنبه در کنفرانس خبری مشترک با برونو رودریگز، همتای کوبایی خود در مسکو در واکنش به تصمیم دونالد ترامپ برای افزایش تعداد نیروهای آمریکایی در منطقه به ۱۵۰۰ سرباز گفت، همانطور که می‌دانید هر چه قدر امکانات نظامی افزایش می‌یابند خطرات نیز بیشتر می‌شوند. امیدواریم فریاد و درخواست‌های فرماندهان نظامی سابق، سیاستمداران و دیپلمات‌های مخالف با ایده جنگ در منطقه در واشنگتن شنیده شود.

لاوروف اظهار کرد: دست کم ما امید آن را داریم که رهبری آمریکا رویکردهای نظامی ندارد.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه در بخش دیگری از این کنفرانس خبری گفت: با همتای کوبایی خود وضعیت ونزوئلا و تلاش‌های واشنگتن برای ایجاد تغییرات در منطقه براساس دکترین مونرو که این کشور را تبدیل به حیاط خلوت آمریکا می‌کند، بررسی کردم.

وزیر خارجه روسیه افزود: دیدگاه‌های خود را درباره تلاش‌های دوجانبه بین‌المللی و نیز علمیات جاری در آمریکای لاتین و منطقه دریای کارائیب و وضعیت ونزوئلا مورد بررسی قرار دادیم.

لاوروف خاطرنشان کرد: ما این رویکردها را نمی‌پذیریم و به شدت از اصول منشور سازمان ملل حمایت می‌کنیم.

وی ادامه داد، مسکو رویکردهای یک‌جانبه واشنگتن درباره آمریکای جنوبی را رد می‌کند.

وزیر خارجه کوبا نیز تصریح کرد، هاوانا گام‌هایی برای حمایت از سرمایه‌گذاری‌ها به دلیل تصمیم آمریکا برای پایان دادن به تعلیق بند سوم قانون "هلمز-برتون" اتخاذ خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد، قانون مذکور در زمینه اعمال تحریم‌ها علیه کوبا نقض خطرناک قانون بین‌المللی است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۰۶۰۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان