//
کدخبر: ۱۹۰۴۸۷ //

تاکید ولی‌عهد ابوظبی بر لزوم ثبات و امنیت در سودان

ولی‌عهد ابوظبی در دیدار با رئیس‌ شورای نظامی سودان بر حمایت امارات از« ثبات و امنیت» سودان تاکید کرد.

تاکید ولی‌عهد ابوظبی بر لزوم ثبات و امنیت در سودان
به گزارش فرتاک نیوز،

«محمد بن زاید» ولی‌عهد ابوظبی که کشورش یکشنبه شب میزبان «عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای نظامی انتقالی سودان است، با طرف سودانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش پایگاه خبری الیوم السابع، ولی‌عهد ابوظبی در این دیدار بر حمایت امارات متحده عربی از امنیت کشور سودان تاکید کرد.

بن زاید بر اهمیت گفت‌وگو بین سودانی‌ها در این مرحله حساس تاکید و ابراز اطمینان کرد که ملت سودان می‌توانند از این مرحله کنونی کشورشان عبور کنند.  

«عبدالفتاح برهان» رئیس شورای نظامی انتقالی سودان یکشنبه‌شب وارد ابوظبی پایتخت امارات شد. سفر عبدالفتاح البرهان به امارات در حالی صورت می‌گیرد که «محمد حمدان دقلو» معروف به «حمیدتی» معاون رئیس شورای نظامی سودان هم اخیرا به عربستان سعودی سفر کرده است.

حمیدتی در ریاض در دیدار با محمد بن سلمان ولی‌عهد سعودی گفته بود که «سودان از ریاض در برابر ایران و انصارالله یمن حمایت می‌کند».

او بعد از این دیدار و پس از ترک عربستان سعودی بیانیه‌ای صادر کرد و در آن گفته بود که «سودان در کنار عربستان سعودی علیه هرگونه تهدیدات و حملات ایرانی و شبه نظامیان [انصارالله] حوثی می‌ایستد».

از زمان برکناری «عمر البشیر» رئیس جمهوری مخلوع سودان در ۲۲ فروردین، شورای نظامی که اعضای آن فرماندهان و افسران ارتش هستند، قدرت را به دست گرفته و به دنبال افزایش اختیارات خود هست. عربستان و امارات هم از این شورا حمایت مالی و سیاسی می‌کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۰۴۸۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان