//
کدخبر: ۱۹۰۴۶۸ //

حملات راکتی تروریست ها به مناطق مسکونی در حماه سوریه

گروه های تروریستی روز یکشنبه مناطق مسکونی در حومه شمالی حماه سوریه را هدف حملات راکتی قرار دادند.

حملات راکتی تروریست ها به مناطق مسکونی در حماه سوریه
به گزارش فرتاک نیوز،

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، گروه های تروریستی محله ها و منازل غیر نظامیان را در شهر «سقیلبیه» واقع در حومه شمالی حماه  هدف حملات راکتی قرار دادند.

بر اساس این گزارش، در این حمله شماری غیر نظامی زخمی و خسارت هایی نیز به منازل مسکونی وارد شده است.

این حملات پس از آن صورت گرفت که بعد از ظهر یکشنبه نیروهای سوری کنترل کامل شهر راهبردی "کفرنبوده" را در شمال غربی سوریه در مرز استان های ادلب و حماه به دست گرفتند.

تروریست ها روز شنبه نیز روستای بلحسین و عین کروم و شهر سقیلبیه را واقع در حومه شمالی حماه هدف حملات موشکی قرار داده بودند.

گروه های تروریستی تحت رهبری جبهه النصره در حومه جنوبی ادلب و تعدادی از روستاها و شهرک های حومه شمالی حماه مستتقر هستند.

«ولادیمیر پوتین» و «رجب طیب اردوغان» رؤسای جمهوری روسیه و ترکیه 17 سپتامبر 2018 (26 شهریور 1397) در شهر «سوچی» روسیه درباره ادلب به توافقی دست یافتند که بر اساس آن مقرر شد تا 15 اکتبر (23 مهر 1397) تا عمق 15 تا 20 کیلومتری در خطوط تماس نیروهای دولت سوریه و عناصر مخالف در ادلب، منطقه عاری از سلاح ایجاد شود و مقامات نظامی ترک و روس بر این روند نظارت داشته باشند.

منابع نزدیک به ارتش سوریه می گویند که این توافق به دلیل ناتوانی ترکیه در انجام تعهد خود به طور کامل اجرا نشد و گروه های تروریستی مستمر به نقض این توافق اقدام می کنند و علاوه بر حمله به مواضع ارتش، غیرنظامیان را نیز در مناطق مختلف هدف قرار می دهند.   

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۰۴۶۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان