//
کدخبر: ۱۸۹۹۰۱ //

تنش های میان ایران و آمریکا؛موضع ترکیه مشخص شد

معاون رئیس‌جمهور ترکیه در گفت‌وگو با دیلی صباح با اشاره به تنش‌های میان آمریکا و ایران گفت: موضع ترکیه همواره به اصولی مبتنی بر حمایت از طرف حق بستگی دارد.

تنش های میان ایران و آمریکا؛موضع ترکیه مشخص شد
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از روزنامه دیلی صباح، فواد اوکتای، معاون رئیس‌جمهور ترکیه در بخشی از این گفت‌وگو مواضع ترکیه را درباره روابط ایران-ترکیه با توجه به تحریم‌های اعمال شده بر ایران از سوی آمریکا تشریح کرد و گفت که موضع ترکیه همواره به اصولی مبتنی بر حمایت از طرف حق بستگی دارد.

وی افزود: ایران همسایه ترکیه بود و کشوری در فاصله ۱۰ هزار کیلومتری آن نیست. ما نمی‌توانیم تنها به این دلیل که برخی کشورها می‌خواهند بر همسایه ما تحریم‌هایی اعمال کنند، روابط تجاری و اقتصادی خود را با آن‌ها قطع کنیم. ترکیه همواره شدیداً خواهان طرفداری از کسی بوده است که برحق باشد. در طی تاریخ هم این چنین بوده است. موضع‌مان بیانگر این است که ما منافع خود را داشته و باید مراقب خودمان باشیم. بنابراین نمی‌توانیم هرگاه که شما بخواهید از تصمیم‌تان پیروی کنیم.

وی همچنین درباره تنش‌های اخیر میان آمریکا و ایران گفت: من فکر می‌کنم با افزایش تنش میان آمریکا و ایران ما باید مراقب تحولات و برنامه‌های دیگری باشیم که در حال پیگیری هستند تا به اجرا در بیایند. رادار ما همیشه فعال است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۹۹۰۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان