//
کدخبر: ۱۸۸۳۴۲ //

افت سندرز و تحکیم صدرنشینی بایدن

تارنمای شبکه فاکس نیوز گزارش داد که نتایج جدیدترین نظرسنجی رقابت های درون حزبی انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا نشان می دهد، همزمان با کاهش اقبال عمومی به 'برنی سندرز'، حامیان 'جو بایدن' در دو ماه اخیر افزایش یافته و وی همچنان در صدر داوطلبان نامزدی حزب دموکرات قرار دارد.

افت سندرز و تحکیم صدرنشینی بایدن
به گزارش فرتاک نیوز،

بر اساس نتایج نظرسنجی اخیر شبکه خبری فاکس نیوز، 35 درصد پرسش شوندگان دموکرات، جو بایدن معاون 'باراک اوباما را نامزد مناسب رقابت با 'دونالد ترامپ' می دانند و برنی سندرز، سناتور چپ گرا و مستقل ایالت ورمونت با 18 درصد اختلاف در رده دوم و 'الیزابت وارن' سناتور دموکرات ایالت ماساچوست در جایگاه سوم قرار دارند.

بر اساس نتایج این نظرسنجی، بایدن در ماه مارس (اسفند 97 / فروردین 98) از حمایت 31 درصد دموکرات ها برخوردار بود و حامیان سندرز 23 درصد آنان را تشکیل می دادند.

نتایج نظرسنجی جدید فاکس نیوز نشان دهنده افزایش حامیان بایدن و وارن و کاهش اقبال عمومی به سندرز است.

بر اساس دیگر یافته این نظرسنجی، اولویت دموکرات ها پیروزی بر ترامپ بوده و 73 درصد از پاسخگویان رسیدن به این هدف را بر هر تصمیم سیاسی دیگری مقدم می دانند.

از سوی دیگر 51 درصد شرکت کنندگان این نظرسنجی به نامزدی تمایل دارند که افکار و عقایدش مشابه آنان بوده و 47 درصد نیز بدنبال نامزدی با ایده های نوین هستند.

نظرسنجی فاکس نیوز از 11 تا 14 مه (21 تا 24 اردیبهشت) و از میان 469 عضو حزب دموکرات انجام شد و حاشیه خطای آن 4.5 درصد است.

 انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا روز سوم نوامبر سال آینده میلادی (13 آبان سال 1399) برگزار می شود و تاکنون 23 نفر برای نامزدی حزب دموکرات داوطلب شده اند که از میان آنان می توان به افراد سرشناسی همچون برنی سندرز سناتور مستقل، جو بایدن معاون باراک اوباما رییس جمهوری سابق آمریکا، 'تولسی گابارد' نماینده ایالت هاوایی در مجلس نمایندگان آمریکا و الیزابت وارن سناتور ایالت ماساچوست اشاره کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۸۳۴۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان