//
کدخبر: ۱۸۷۱۱۸ //

وال‌استریت ژورنال: ترامپ تحت فشارهای سیسی و بن‌سلمان از حفتر حمایت کرد

یک روزنامه آمریکایی نوشت، دونالد ترامپ پس از فشارهای عربستان و مصر، از خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای موسوم به "ارتش ملی لیبی" مستقر در شرق این کشور حمایت کرد.

وال‌استریت ژورنال: ترامپ تحت فشارهای سیسی و بن‌سلمان از حفتر حمایت کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

روزنامه وال استریت ژورنال چاپ آمریکا به نقل از یکی از مسؤولان عالی رتبه دولت این کشور و نیز دو مسؤول عربستانی نوشت، رهبران ریاض و قاهره در اعمال فشار بر ترامپ برای تغییر سیاستش درباره لیبی موفق عمل کردند. ترامپ در جنگ حفتر با دولت وفاق ملی به ریاست فائز السراج از حفتر حمایت کرد.

این روزنامه نوشت، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان و عبد الفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر در تاریخ نهم آوریل گذشته ترامپ را به گفت‌وگو با حفتر و حمایت از او تشویق کردند.

به گفته مسؤولان عربستانی و آمریکایی، بن سلمان در تماس تلفنی با ترامپ مدعی شد که شبه‌نظامیان طرابلس با گروه‌های تروریستی القاعده و داعش در ارتباط هستند.

کاخ سفید گزارش داد، تقریبا پس از یک هفته و به صورت مشخص در تاریخ ۱۵ آوریل ترامپ با حفتر تماس گرفت و حمایت خود از عملیات او را اعلام کرد.

وال استریت ژورنال در ادامه نوشت، تصمیم ترامپ در تضاد با سیاست آمریکا در لیبی طی سال‌های گذشته است. واشنگتن در سال‌های اخیر از دولت وفاق ملی حمایت کرده و با نیروهای خود در جنگ علیه داعش شرکت می‌کرد.

این روزنامه آمریکایی نوشت، وزارت خارجه آمریکا تا زمان تماس ترامپ با حفتر، حمله او به طرابلس را محکوم می‌کرد و در کنار هم‌پیمانان اروپایی خود خواستار آتش‌بس میان طرف‌های درگیری در لیبی بود.

رئیس جمهوری آمریکا در گفت‌وگوی تلفنی خود با حفتر به بررسی رویکرد مشترکی برای انتقال لیبی به یک ساختار سیاسی دموکرات و باثبات پرداخت.

به نوشته این روزنامه، با وجود انتقادات کنگره از نقش احتمالی بن سلمان در قتل جمال خاشقجی، نقش او در تصمیم اخیر ترامپ درباره لیبی کاملا آشکار است.

گفتنی است حفتر در ظرف یک ماه دو بار به قاهره سفر کرد و حمایت سیسی از عملیات خود علیه طرابلس را به دست آورد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۷۱۱۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان