//
کدخبر: ۱۸۶۴۸۵ //

درخواست مایک پنس برای برکناری ایلهان عمر از کمیته امورخارجی مجلس نمایندگان

معاون رئیس جمهور آمریکا بار دیگر خواستار برکناری "ایلهان عمر" از کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا به خاطر اظهاراتش درباره‌ اسرائیل و ونزوئلا شد.

درخواست مایک پنس برای برکناری ایلهان عمر از کمیته امورخارجی مجلس نمایندگان
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از پایگاه خبری هیل، مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا در گفت‌وگویی اعلام کرد: ایلهان عمر اظهارات ضد اسرائیلی علیه متحد محبوب و عزیز ما، اسرائیل بیان کرده است؛ اظهاراتی که باید از سوی هر فرد آمریکایی رد شود.

وی ادامه داد: او تلاش می‌کند آمریکا را مقصر محرومیت و فقری که دیکتاتوری ونزوئلا ایجاد کرده است، اعلام کند. ایلهان عمر هیچ جایی در کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا ندارد و باید برکنار شود.

ایلهان عمر، قانونگذار مسلمان آمریکا در برنامه‌ای اعلام کرده بود که بسیاری از سیاست‌هایی که آمریکا اعمال کرده است به محرومیت و فقر در ونزوئلا منجر شده است.

پیش از این، اظهارات ایلهان عمر مبنی بر حمایت سیاستمداران این کشور از اسرائیل در قبال دریافت پول، جنجال‌برانگیز شده بود.

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در واکنش به این اظهارات گفته بود: به نظرم او یا باید از کنگره استعفا دهد یا این که باید از کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا کناره‌گیری کند.

در آن زمان، پس از افزایش واکنش‌ها علیه عمر، این پناهجوی پیشین سومالی تبار، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از عمر خواست که بلافاصله عذرخواهی کند. هم چنین برخی از همکاران دموکرات و جمهوری خواه نیز به خاطر ادبیاتش به او حملات لفظی کرده‌اند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۶۴۸۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان