//
کدخبر: ۱۸۵۸۹۴ //
در کنفرانس خبری مشترک با ظریف

لاوروف:به دنبال راهی برای مقابله با اقدامات یک جانبه آمریکا هستیم

وزیر امور خارجه روسیه روز چهارشنبه در کنفرانس خبری مشترک با همتای ایرانی خود در مسکو، با تاکید به اینکه « به دنبال راهی برای مقابله با اقدامات یک جانبه آمریکا هستیم » گفت که با تمام اعضای برجام به جز آمریکا گفت وگو خواهیم کرد تا به تعهدات خود که وعده داده اند، عمل کنند.

لاوروف:به دنبال راهی برای مقابله با اقدامات یک جانبه آمریکا هستیم
به گزارش فرتاک نیوز،

 « سرگئی لاوروف » با بیان اینکه « احترام زیادی برای صبر ایران قایل هستیم»، خاطرنشان کرد: نامه رئیس جمهوری ایران را دریافت کرده ایم و در دیدار امروز با آقای ظریف فرصت خوبی برای گفت و گو در باره این نامه و سند است.

وی که بعداز دیدار با « محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه اسلامی ایران و به اتفاق او در کنفرانس خبری شرکت کرد،اظهار داشت: ما پایبندی جمهوری اسلامی ایران به توافقات به دست آمده و قطعنامه شورای امنیت را که در بیانیه امروز تهران نیز بر آن تاکید شد، ارج می نهیم.

لاوروف تصریح کرد: به دنبال راهی برای مقابله با اقدامات یکجانبه آمریکا که نقض فاحش برجام و قطعنامه شورای امنیت بوده ،هستیم و خروج از برجام گناه امریکا بوده است.

وزیر خارجه روسیه گفت: ایران امروز ما را از اقداماتی که می خواهد به عمل بیاورد و درچارچوب برجام است، مطلع کرد، ما هم پاییندی خود را به برجام اعلام کردیم و با تمام اعضا به جز آمریکا گفت وگو خواهیم کرد تا به تعهدات خود که وعده داده اند عمل کنند.

وی اظهارداشت: گفت وگوهای خوبی بود اما اوضاع ساده نیست و ضروری است بیشتر جلسات مشورتی برگزار کنیم و متعهد باشیم به قطعنامه های شورای امنیت که به نفع برجام به تصویب رسیده است.

وزیر خارجه ایران روز گذشته برای دیدار و گفت وگو با مقامات روسیه وارد مسکو شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۵۸۹۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان