//
کدخبر: ۱۸۵۵۵۵ //

ممکن است آمریکا گوایدو را برای توجیه حمله به ونزوئلا ترور کند

مخبر سابق سازمان ملل معتقد است ناکامی واشنگتن برای به قدرت رساندن رهبر اپوزیسیون در ونزوئلا ممکن است آمریکا را به ترور رئیس جمهوری این کشور آمریکای لاتین و یا حتی رهبر اپوزیسیون و جور کردن بهانه‌ای برای مداخله در ونزوئلا بکشاند.

ممکن است آمریکا گوایدو را برای توجیه حمله به ونزوئلا ترور کند
به گزارش فرتاک نیوز،

 آلفرد دو زایاس، وکیل آمریکایی و مخبر سابق سازمان ملل در مصاحبه‌ای با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: من از منابع قابل اعتماد و موثق شنیده‌ام که برای چندین ماه آمریکا مبالغ هنگفتی پول و سایر موارد را به نظامیان ونزوئلا پیشنهاد کرده تا از ارتش جدا و به اپوزیسیون ملحق شوند. بی شک، آمریکا هر تلاشی برای کودتا را تأمین مالی کرده که شامل تلاش ناکام برای ترور نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری این کشور هم می‌شود. آمریکا به این روش ادامه می‌دهد و ممکن است در ترور مادورو موفق هم شود.

زایاس هشدار داد که حتی اگر آمریکا از دست مادورو هم خلاص شود، آنها به هدفشان در براندازی دولت کاراکاس نزدیکتر نمی‌شوند. بر اساس ماده ۲۳۳ قانون اساسی ونزوئلا، دلسی رودریگز، معاون کنونی مادورو، رئیس جمهوری موقت می‌شود و نه خوآن گوآیدو، رهبر اپوزیسیون.

وی ادامه داد: یک سناریوی دیگر هم وجود دارد و یک عملیات پرچم دروغین تحت رهبری سیا است که در آن گوآیدو کشته می‌شود و توجیه برای مداخله در ونزوئلا فراهم می‌آید. البته این مساله کاملاً غیر مشروع است اما چه زمان قوانین بین المللی واشنگتن را باز می‌دارد؟.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۵۵۵۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان