//
کدخبر: ۱۸۴۳۰۸ //

وزیر دفاع انگلیس برکنار شد

نخست وزیر انگلیس روز چهارشنبه گاوین ویلیامسون وزیر دفاع این کشور را به دلیل آنچه درز اطلاعات درباره ماجرای هوآوی خواند، برکنار کرد.

وزیر دفاع انگلیس برکنار شد
به گزارش فرتاک نیوز،

سخنگوی دفتر نخست‌وزیری انگلیس اعلام کرد «ترزا می» اعتمادش را به ویلیامسون از دست‌داده و معتقد است، او نمی‌تواند عضوی از کابینه باشد. به‌این‌ترتیب تحقیقات دولت انگلیس درباره منبع درز اطلاعات محرمانه نشست هفته گذشته شورای امنیت ملی انگلیس خاتمه یافت. 
ویلیامسون پیش‌تر افشای این اطلاعات را انکار کرده بود بااین‌حال نخست‌وزیر انگلیس در نامه‌ای خطاب به وی تصریح کرد که تحقیقات صورت گرفته، شواهد قانع‌کننده ای را درباره نقش او در این رابطه نشان می‌دهد.
با کنار رفتن ویلیامسون، «پنی موردنت» که پیش‌تر وزیر توسعه بین‌الملل بود، وزیر دفاع و «روری استورات» معاون وزیر کشور در امور زندان‌ها، جایگزین او در وزارت توسعه بین‌الملل شد.
درز محتوای محرمانه نشست شورای امنیت ملی انگلیس درباره چراغ سبز دولت لندن با واگذاری ساخت بخشی از اینترنت پرسرعت نسل پنجم شبکه‌های تلفن همراه این کشور به شرکت چینی هواوی، خبرساز شده بود.
روزنامه دیلی تلگراف چهارشنبه گذشته گزارش داد که در جلسه شب گذشته شورای امنیت ملی انگلیس، با واگذاری این پروژه به هواوی موافقت شده است. پس‌ از آن بود که 'مارک سدویل' معاون می از اعضاء دولت خواسته بود تا به نقش خود در این افشاگری اعتراف و یا آن رد کنند.
دولت انگلیس که از سوی آمریکا و چند کشور غربی دیگر زیر فشار زیادی قرار دارد تا همکاری‌های خود با هواوی را به دلیل احتمال جاسوسی این شرکت قطع کند، هنوز خبر درز کرده از نشست شورای امنیت ملی را تائید نکرده است.
هواوی چین که پیشرو فنآوری نسل پنجم در دنیا شناخته می‌شود، در ماه‌های گذشته به دلیل پیشرفت‌های فنی در این عرصه از سوی آمریکا بشدت تحت‌فشار قرارگرفته است. 
این شرکت هم‌اکنون هم بخش مهمی از تأسیسات شبکه تلفن‌های همراه در انگلیس را تأمین می‌کند و همواره این نگرانی که تحت تأثیر و تسلط دولت چین است را انکار کرده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۴۳۰۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان