//
کدخبر: ۱۸۴۱۶۸ //

افشای معامله همسر رئیس جمهور جدید اوکراین با یک ثروتمند مشهور

خبرگزاری رویترز گزارش کرد، اسناد رسمی اوکراین نشان داده‌اند، همسر ولودیمیر زلنسکی به رغم ادعای او در زمان کمپین ریاست جمهوری در خصوص جدا بودنش از طبقه ثروتمند،‌ چند سال پیش اقدام به خرید یک آپارتمان لوکس از یکی از ثروتمندان سرشناس اوکراینی آن هم به نصف قیمت واقعی آن کرده است.

افشای معامله همسر رئیس جمهور جدید اوکراین با یک ثروتمند مشهور
به گزارش فرتاک نیوز،

خبرگزاری رویترز در این گزارش نوشته، ولودیمیر زلنسکی، یک کمدین و چهره شناخته شده برنامه‌های تلویزیونی است که با وجود نداشتن تجربه سیاسی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۱ آوریل سال جاری میلادی در اوکراین پیروز شد.

این اتفاق بعد از آن افتاد که او در تبلیغات مربوط به انتخابات، خودش را یک کاندیدای جدا از نخبگان ثروتمند حاکم بر عرصه سیاست و تجارت اوکراین معرفی کرده بود.

اما افشای معامله و خرید این آپارتمان در یک مجتمع گرانقیمت به نام مجتمع "امپراتور" واقع در ساحل دریای سیاه از سوی همسر زلنسکی، نشان می‌دهد که خانواده زلنسکی دست کم با یک عضو همین نخبگان ثروتمند حاکم بر اوکراین معامله داشته‌اند.

خبرگزاری رویترز نوشته که به علت فروخته شدن این آپارتمان به نصف قیمت بازار به همسر زلنسکی پی نبرده است. نه زلنسکی و نه همسرش به درخواست‌ها برای اظهارنظر درباره این گزارش پاسخ ندادند.

آلکساندر بوریاک، تاجر ثروتمند سرشناسی است که این آپارتمان را به همسر زلنسکی فروخته و طبق اسناد مربوط به ثبت اموال، او فروشنده این آپارتمان بوده اما او نیز به درخواست رویترز برای اظهار نظر جواب نداد.

بر طبق اسناد مربوط به اعلام اموال و درآمد که در سال جاری میلادی از سوی زلنسکی ارائه شده و همچنین طبق اسناد مربوط به مالکیت اموال در اوکراین، اولنا زلنسکا همسر این رئیس جمهور منتخب جدید، این آپارتمان پنت هاوس سه اتاقه را در آوریل ۲۰۱۳ به قیمت ۱۶۳ هزار و ۸۹۳ دلار در شبه جزیره کریمه خریداری کرده است.

خرید این آپارتمان یک سال قبل از آن که روسیه این شبه جزیره را به خاک خود منضم کند انجام شده و او این آپارتمان را در واقع به ازای هر متر مربع ۱۲۶۳ دلار خریده است. با این حال در سال ۲۰۱۲ یک وبسایت تخصصی تعیین قیمت املاک در اوکراین قیمت یک آپارتمان در مجتمع امپراتور را به صورت میانگین ۳۵۰۰ تا ۴۰۰۰ دلار بر مترمربع تعیین کرده است.

یک وب سایت دیگر نیز در سال ۲۰۱۲ برای آپارتمانهای همین مجتمع حداقل قیمت ۲۸۰۰ دلار بر هر متر مربع تعیین کرده است.

یک کارشناس حوزه املاک شبه جزیره کریمه که نامش را فاش نکرد نیز تأیید کرد آپارتمان‌های مشابه با این در سال ۲۰۱۳ بین ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار به صورت میانگین فروخته شدند اما حتی تا متری ۵۰۰۰ دلار جای فروش داشته اند.

بوریاک یک نماینده سابق پارلمان اوکراین است که همراه با برادرش سرگئی سهامدار یک بانک قرض دهنده سابق اوکراینی به نام بانک "بروک بیزنس بانک" دست کم از سال ۲۰۱۰ تا زمان فروش عمده سهامشان تا اواسط ۲۰۱۳ بوده است.

مدیران این بانک سابق در سال ۲۰۱۲ تحت پیگرد قانونی به اتهام اختلاس قرار گرفته اند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۴۱۶۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان