//
کدخبر: ۱۸۳۱۸۳ //

معاوضه نفت و گاز سوریه با تسلیحات آمریکایی و اسرائیلی توسط شبه‌نظامیان «قسد»

شبه‌نظامیان قسد در شمال سوریه، که نبرد با داعش را تکمیل کرده‌اند، از آمریکا و رژیم صهیونیستی در مقابل نفت و گاز تسلیحات دریافت می‌کنند.

 معاوضه نفت و گاز سوریه با تسلیحات آمریکایی و اسرائیلی توسط شبه‌نظامیان «قسد»
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از رأی‌الیوم، مناطق تحت سیطره «نیروهای دموکراتیک سوریه» شاهد تظاهرات و اعتراضاتی در محکومیت اقدامات و تعامل این شبه‌نظامیانی است که تحت حمایت آمریکا قرار دارند. اهالی شهرک «البصیره» در حومه شمالی دیرالزور، روز پنجشنبه با برگزاری تظاهراتی، خواستار اخراج این شبه‌نظامیان از این منطقه شدند.

این اعتراضات، اما، با سرکوب از سوی شبه‌نظامیان قسد همراه شده است که اقدام به بازداشت ریش‌سفیدان و شیوخ عشایر می‌کنند و در شلیک گلوله به‌سمت معترضان هیچ ابایی ندارند؛ امری که تاکنون به کشته شدن شماری از معترضان و بازداشت برخی دیگر منجر شده است.

اوضاع در مناطق تحت سیطره قسد، به‌دلیل هرج‌ومرج و عملیات ربایش، کشتار و احتکار نفت از سوی این شبه‌نظامیان و شرکت‌هایی که با آنها معامله می‌کنند، بدتر شده است. نیروهای کُرد جوانان را به حضور در خدمت سربازی مجبور می‌کنند و عملیات سرکوب مستمر و بازداشت بدون دلیل ساکنان همچنان ادامه دارد.

منابع محلی خاطرنشان کردند، همزمان با اعتصاب عمومی و بسته شدن مغازه‌ها، تظاهرات کنندگان راه‌های اصلی در این منطقه را مسدود کرده با سر دادن شعارهایی، خواستار خروج شبه‌نظامیان قسد شدند.

قبایل عرب از هفته‌ها پیش و به‌دنبال کشته شدن یک جوان و زخمی شدن سه تن دیگر از افراد قبایل به‌دست شبه‌‌نظامیان کُرد، به گروهک‌های کُرد و عناصر گشت‌زنی‌های آمریکایی معترض هستند، به‌نحوی که ده‌ها تن از افراد قبایل به مقرهای کُردها حمله کرده آنجا را به‌آتش کشیدند و کردها و سربازان آمریکایی را از این شهرک‌ها بیرون راندند.

گزارش‌هایی از انتقال محموله‌ای جدید از تسلیحات آمریکایی و کمک‌های لجستیکی ائتلاف بین‌‌المللی به قسد حکایت دارند که این محموله شامل موشک‌های ضدتانک «اسپایک»، که ساخت اسرائیل است و از دقت بیشتری در برخورد به هدف برخوردار است، سامانه‌های دفاع هوایی آمریکایی و موشک‎های دوش‌بردار «استینگر» است. موضوع تعجب‌آور این است که ایالات متحده این نوع سلاح‌های مدرن را در حالی در اختیار نیروهای قسد می‌گذارد که نبرد با داعش در این منطقه پایان یافته است.

منابع محلی اعلام کردند که شبه‌نظامیان کرد، گاز و نفت سوریه را با تسلیحات آمریکایی و اسرائیلی معاوضه می‌کنند. به‌نظر می‌رسد بعد از پایان نبرد با داعش، شبه‌نظامیان قسد با تکیه بر نیروهای آمریکایی، سیاست خصمانه علیه ساکنان را دنبال و مواضع ضد نظام سوریه را اتخاذ کرده‌اند که اخیراً به‌درخواست ایالات متحده، مذاکره با آن را به‌حال تعلیق درآورده‌اند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۳۱۸۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان