//
کدخبر: ۱۸۲۴۸۸ //

افول شکیبایی کره شمالی

تازه ترین آزمایش تسلیحاتی کره شمالی پس از ماه ها خویشتنداری نشان می دهد این کشور بتدریج در حال از دست دادن شکیبایی خود در برابر فشارهای اقتصادی است.

 افول شکیبایی کره شمالی
به گزارش فرتاک نیوز،

 این سلاح که قابلیت حمل کلاهک دارد و زمین به زمین توصیف می شود و جزییات زیادی درباره آن در دست نیست پس از شکست دومین دور گفت و گوهای سران کره شمالی و آمریکا آزمایش شده است.

کره شمالی مدت ها بود که از انجام آزمایش های اتمی و موشکی بالستیک خودداری کرده بود اما با این اقدام اخیر، نشانه هایی از ناخرسندی خود را به نمایش گذاشت.

ظاهرا کره شمالی در حال ارسال این پیام نه فقط به آمریکا بلکه به کره جنوبی و چین است مبنی بر اینکه بیشتر از این، تاب فشارهای اقتصادی و تحریم ها را ندارد و نمی تواند صبوری بیشتری نشان دهد.

از سوی دیگر آزمایش در شرایطی انجام می شود که چین خود را برای برگزاری دومین نشست همکاری های بین المللی راه ابریشم آماده می کند و از طرف دیگر رهبر کره شمالی کوله بار سفر برای روسیه را بسته است تا با ولادیمیر پوتین رییس جمهوری آن کشور ملاقات کند.

سلاح جدید تاکتیک تازه کره شمالی در برابر فشارها و تحریم هایی است که آمریکا پیشرو آن است و چین، کره جنوبی و ژاپن و بسیاری دیگر در چارچوب فشارهای سازمان ملل از آن حمایت می کنند.

خبرگزاری کره شمالی می نویسد که آزمایش جدید زیر نظر رهبر کره شمالی انجام شده است سلاح تازه ای که قدرت رزمی ارتش کره شمالی را به مراتب افزایش خواهد داد.

'تائو جانگ' از مرکز تحقیقاتی چینگ هوا پکن می گوید ظرف کمتر از دو ماه از شکست مذاکرات هانوی، کره شمالی آزمایشی را صورت داده است که جزییات زیادی از آن در دسترس نیست.

وی می افزاید: کره شمالی سابقه چنین اقداماتی را دارد این کشور می خواهد به آمریکا نشان دهد که تاب و تحمل بیشترین فشارهای اقتصادی و تحریم ها را ندارد و شکیبایی اش رو به پایان است.

این سلاح در شرایطی آزمایش می شود که چین هم خواستار آرامش بیشتری در منطقه است زیرا خود را برای نشست بین المللی راه ابریشم آماده می کند نشستی که رهبران 40 کشور از جمله رییس جمهوری روسیه و مسئولانی از 100 کشور و سازمان بین المللی دیگر در آن شرکت می کنند.

جائو خاطر نشان می کند که پکن و مسکو خواستار فشارهای حداکثری بر کره شمالی نیستند و بارها خواستار لغو تحریم ها شده اند و بعید است در این وضعیت چندان واکنشی نسبت به آزمایش اخیر تسلیحاتی کره شمالی داشته باشند.

'بو سونگ چان' از موسسه تحقیقاتی یون سه در کره جنوبی می گوید این سلاح بیشتر از آنکه جنبه نظامی داشته باشد جنبه فنی و تاکتیکی دارد.

او می افزاید آزمایش در زمان ویژه ای انجام شده است این کشور می خواهد چین و روسیه با تحریم ها با قدرت بیشتری و اراده راسخ تری مخالفت کنند.

به هر صورت رهبر کره شمالی که تاکتیک های خاصی برای روزهای ویژه دارد می خواهد به دنیا نشان دهد که کره شمالی را نباید دستکم گرفت و در میانه تحریم ها و فشارهای اقتصادی آمریکا به فراموشی سپرد و باید از این کشور حمایت کرد تا بتوان سایه بحران را از شبه جزیره کره کنار زد.

کره شمالی با این آزمایش تاکتیکی این نکته را بار دیگر به سران کشورهای آمریکا، چین، کره جنوبی و ژاپن گوشزد کرد که پیونگ یانگ تسلیم فشارها نمی شود و هر زمان لازم باشد حربه هایی برای دفاع از خود در اختیار دارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۲۴۸۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان