//
کدخبر: ۱۸۲۳۶۷ //

شریک استراتژیک و مورد اعتماد ریاض هستیم

سفیر فرانسه در ریاض با بیان اینکه روابط دو کشور روز به روز شاهد توسعه است، پاریس را شریک استراتژیک و مورد اعتماد عربستان سعودی خواند.

شریک استراتژیک و مورد اعتماد ریاض هستیم
به گزارش فرتاک نیوز،

«فرانسوا گویت» سفیر فرانسه در عربستان سعودی امروز (سه‌شنبه) در دیدار با «فهد بن سلطان» امیر منطقه تبوک گفت که روابط فرانسه و عربستان سعودی در اوج خود قرار دارد و روز به روز توسعه می‌یابد.

به نوشته روزنامه الریاض، او با بیان اینکه فرانسه آماده همکاری در پروژه‌های همچون «آمالا» و «نیوم» است؛ تأکید کرد که فرانسه شریک استراتژیک و مورد اعتماد عربستان سعودی است.

«فرانسوا غویت» افزود: «ما آماده‌ایم تا در مسیر تحقق چشم‌انداز رؤیایی ۲۰۳۰ عربستان سعودی قدم بر داریم»

سفیر فرانسه در ریاض، همچنین گفت که کشورش تلاش دارد به عنوان شریک استراتژیک، روابط دوستانه دو کشور را از طریق مبادلات تجاری، فرهنگی و علمی توسعه دهد.

او همچنین در خلال سخنان خود به تمجید از «محمد بن سلمان» پرداخت و گفت که او مرحله جدیدی از همکاری‌های مشترک میان فرانسه و عربستان سعودی را ایجاد کرده است.

حجم روابط اقتصادی فرانسه و عربستان سعودی پس از روی کار آمدن «محمد بن سلمان» شاهد جهش قابل ملاحظه‌ای بوده است به طوریکه در جریان سفر محمد بن سلمان در ماه آوریل سال گذشته میلادی، «عادل الجبیر» وزیر خارجه وقت سعودی اعلام کرد که حجم تبادلات تجاری با فرانسه به ۲۸۴ میلیارد ریال سعودی می‌رسد.

تأکید سفیر فرانسه بر شراکت راهبردی با عربستان سعودی در حالی است که در اکتبر سال گذشته میلادی «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه با بیان اینکه فروش سلاح به ریاض هیچ ارتباطی با پرونده قتل «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد عربستان سعودی در کنسولگری استانبول ندارد، با درخواست‌های نهادهای حقوق بشری داخلی و بین‌المللی برای توقف فروش تسلیحات به عربستان سعودی مخالفت کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۲۳۶۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان