//
کدخبر: ۱۸۲۲۵۶ //

یک نامزد دیگر ریاست جمهوری آمریکا خواستار استیضاح ترامپ شد

«کاملا هریس» یکی از نامزدهای دمکرات ریاست جمهوری 2020 آمریکا به جمع سه نامزد دیگر پیوست که رسما خواستار استیضاح ترامپ شده اند.

 یک نامزد دیگر ریاست جمهوری آمریکا خواستار استیضاح ترامپ شد
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از تارنمای خبری هیل، هریس سناتور ایالت کالیفرنیای آمریکا که یکی از نامزدهای مطرح حزب دمکرات برای انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 است، با تاکید بر اینکه گزارش رابرت مولر حاوی مدارکی مبنی بر پیشگیری دونالد ترامپ از عدالت است، به شبکه خبری سی ان ان گفت: کنگره باید اقدام برای استیضاح ترامپ را آغاز کند.

مولر بازپرس ویژه پرونده دخالت روسیه در انتخابات سال 2016 آمریکا در گزارشی که هفته گذشته متن کامل آن منتشر شد به این نتیجه که ترامپ از اجرای عدالت پیشگیری کرده نرسیده است، اما شواهدی از مداخله او در روند اجرای قانون و تحقیقات مربوطه اشاره داشته است.

پیش از سناتور هریس چند تن دیگر از نامزدهای حزب دمکرات برای ریاست جمهوری سال 2020 رسما خواستار استیضاح ترامپ شده اند.

الیزابت وارن یکی دیگر از نامزدهای مطرح دمکرات ها با اشاره به تاکید مولر در گزارش خود بر اختیار کنگره در استیضاح رئیس جمهوری، از مجلس نمایندگان آمریکا خواست که فرایند قانونی استیضاح ترامپ را آغاز کند.

جولیان کاسترو وزیر توسعه مسکن و شهرسازی دولت باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا و «واین مسام» شهردار یکی از شهرهای ایالت فلوریدا که نامزد دمکرات ها هستند نیز پیشتر خواستار استیضاح رئیس جمهوری کشورشان شده اند.

این درخواست ها در حالی است که نانسی پلوسی رئیس دمکرات مجلس نمایندگان آمریکا صحبت از استیضاح را زودهنگام دانست و تاکید کرد که پیش از آن باید مدارکی دال بر مجرمیت ترامپ وجود داشته باشد.

مکسین واترز رئیس کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان آمریکا نیز رسما اعلام کرده از استیضاح حمایت می کند.

به گزارش ایرنا، مولر در گزارشی که هفته گذشته منتشر شد، اعلام کرد که دو سال تحقیقات در مورد این مساله، تبانی ترامپ با دولت روسیه را محقق نکرده است.

مولر نه از ترامپ در مورد کارشکنی در اجرای عدالت رفع اتهام کرد و نه وی را در ارتباط با این مساله، شریک جرم دانست، اما گفت که کنگره در انجام تحقیقات خود در خصوص این پرونده، اختیار تام دارد.

بازپرس ویژه پرونده رسیدگی به مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا، 10 مورد مربوط به کارشکنی ترامپ در اجرای عدالت را مورد بررسی قرار دارد.

دمکرات ها از یافته های گزارش مولر استفاده کرده اند تا شک و شبهات بیشتری را در مورد ریاست جمهوری ترامپ مطرح کنند.

روسای کمیته های مختلف مجلس نمایندگان آمریکا، دست حزب دمکرات برای پیگیری استیضاح ترامپ را باز گذاشته اند، اگرچه اذعان کرده اند که این اقدام ممکن است موفقیتی در پی نداشته باشد.

تعدادی از نمایندگان آمریکا از جمله «الکسندریا اوکاسیو کورتز» از نیویورک، «ایلهان عمر» از مینه سوتا، «آیانا پریسلی» از ماساچوست به طور علنی از طرح «رشیده طلیب» نماینده مسلمان آمریکا برای استیضاح ترامپ حمایت کرده اند. طلیب این طرح را مارس گذشته ارائه داد.

دیگر حامیان استیضاح عبارتند از «الکساندر ال گرین» از تگزاس و «براد شرمن» از ایالت کالیفرنیا که طرح های استیضاح مشابهی را در ژانویه گذشته ارائه دادند و از طیفی که خواستار برکناری ترامپ از قدرت هستند، حمایت می کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۲۲۵۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان