//
کدخبر: ۱۸۱۷۷۴ //

فارین پالیسی ایمیل کوشنر که علیه آوارگان فلسطینی‌ است، افشا کرد

یک مجله آمریکایی ایمیلی از جارد کوشنر، داماد و مشاور ارشد دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا منتشر کرد که اقدامات او علیه آوارگان فلسطینی را افشا کرد.

فارین پالیسی ایمیل کوشنر که علیه آوارگان فلسطینی‌ است، افشا کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

در آستانه اعلام طرح پیشنهادی آمریکا برای صلح خاورمیانه که توسط جارد کوشنر و جیسون گرینبلات، فرستاده ویژه این کشور در روند صلح خاورمیانه تنظیم شده مجله فارین پالیسی یکی از ایمیل‌های کوشنر را افشا کرد که تلاش‌های او در یک سال و نیم گذشته برای لغو کمک‌های اختصاص یافته به آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (آنروا) را نشان می‌دهد.

فارین پالیسی نوشت، کوشنر در یکی از ایمیل‌های خود خطاب به مسؤولان کاخ سفید گفته بود، "نمی‌شود هدف ما تلاش برای حفظ امور به شکل فعلی باشد بلکه هدف‌مان باید بهتر کردن اوضاع باشد! گاهی باید برای رسیدن به این هدف از نظر استراتژیک ریسک کنید".

اوایل سال ۲۰۱۸، کوشنر تلاش می‌کرد حمایت‌هایی را در دولت ترامپ برای سیاست محدودسازی برنامه آموزش و امدادرسانی به بیش از پنج میلیون آواره فلسطینی به ارزش ۱.۲۵ میلیارد دلار جلب کند. سرنوشت فلسطینی‌ها دهه‌هاست در میان تلاش‌ها برای برقراری صلح خاورمیانه به یک مساله لاینحل تبدیل شده و کوشنر نیز امیدوار بود با لغو وضعیت پناهندگی فلسطینی‌ها به این مساله پایان دهد.

او در تاریخ ۱۱ ژانویه ۲۰۱۸ نامه‌ای خطاب به مسؤولان ارشد دول آمریکا نوشت و مقاله روزنامه وال استریت ژورنال را نیز به آن ضمیمه کرد، در این مقاله حل مشکل آوارگان فلسطینی با تعطیلی دفتر آژانس آنروا و انتقال مسؤولیت آنها به تشکیلات خودگردان خواسته شده بود.

فارین پالیسی نوشت، کوشنر به شکل ویژه‌ای قصد داشت این مقاله را به رکس تیلرسون، وزیر خارجه وقت آمریکا ارائه دهد، تیلرسون درباره هدف از اختصاص صدها میلیون دلار به عنوان کمک‌های آمریکا به این بخش تنش‌زده خاورمیانه تردیدهایی داشت. کوشنر نوشته بود: انجام تلاشی صادقانه و خالصانه برای تعطیلی آنروا بسیار اهمیت دارد، وضعیت موجود نامناسب و ناکارآمد است و کمکی به برقراری صلح نمی‌کند.

ایمیل یاد شده، حاوی ایده مهم و صریح‌تری از رویکردهای فرستاده خاورمیانه درباره یکی از حساس‌ترین مسایل منطقه یعنی حق بازگشت به عنوان مساله‌ای جنجالی در مذاکرات میان دو طرف فلسطینی و اسرائیلی است و اینگونه به نظر می‌رسد که کوشنر به شدت حامی اسرائیل است.

همچنین در این ایمیل کوشنر به کشورهای مخالف سیاست واشنگتن پیشنهاد کرده هزینه‌های چند صد میلیون دلاری برنامه‌های سازمان ملل برای حمایت از آوارگان فلسطینی را تامین کنند.

کوشنر با اشاره به رای ۱۲۸ کشور علیه آمریکا و در حمایت از تشکیلات خودگردان و نیز رای ۱۴ کشور عضو شورای امنیت علیه واشنگتن نوشت، از این کشورها خواهم خواست هزینه‌های آوارگان را تامین کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۱۷۷۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان