//
کدخبر: ۱۸۰۹۵۱ //

عصبانیت پادشاه اردن از دست ترامپ

سایت "آکسیوس" آمریکا فاش کرد که پادشاه اردن از دولت آمریکا به خاطر مخفی نگه داشتن جزئیات معامله قرن و عدم آگاه کردن او از این جزئیات عصبانی است.

عصبانیت پادشاه اردن از دست ترامپ
به گزارش فرتاک نیوز،

 وب سایت آکسیوس آمریکا اعلام کرد: عبدالله دوم، پادشاه اردن در دیدارهایش با اعضای کمیته خارجی کنگره آمریکا از مخفی نگه‌داشتن جزئیات طرح صلح به ویژه بخش مربوط به "پیشنهادات تقسیم اراضی فلسطین و اسرائیل" ناراضی و خشمگین است.

این سایت به نقل از دو منبع که در این نشست‌ها حضور داشته‌اند، اعلام کرد که پادشاه اردن به خاطر اینکه او را از بعد سیاسی این طرح به عنوان مهم‌ترین بخش آگاه نکرده‌اند به این طرح "بدبین" شده و از آن ناراضی است. به گفته این منابع، پادشاه اردن به این مسئله اشاره کرده که این طرح صرفاً به بعد اقتصادی پرداخته و این کافی نیست.

از سوی دیگر یک مسئول عالرتبه در کاخ سفید اعلام کرد که مسئولان آمریکایی با رهبرانی در منطقه از جمله پادشاه اردن برای تبادل نظر درباره این طرح دیدار کرده‌اند و این طرح یک طرح صرفاً اقتصادی نیست بلکه ابعاد مختلفی از جمله سیاسی دارد.

این مسئول افزود: بعد سیاسی بدون بعد اقتصادی که برای تقویت سطح معیشت فلسطینی‌ها و دیگران در منطقه مهم است، موفقیت آمیز نخواهد بود.

این درحالی است که یک مسئول اردنی اعلام کرد که از پادشاه اردن درباره این طرح سؤال شده و وی جواب داده که هنوز این طرح را ندیده درنتیجه نمی‌تواند نظری در این باره بدهد.

براساس گزارش آکسیوس طرح صلح آمریکا بر اردن نیز تأثیر خواهد گذاشت چراکه با کرانه باختری هم‌مرز است.

این سایت به نقل از منابعی اعلام کرد که تنها بین پنج تا شش نفر در دولت آمریکا از بعد سیاسی این طرح اطلاع دارند. جارد کوشنر، داماد و مشاور ارشد رئیس‌جمهور آمریکا طی سفر اخیر خود به منطقه رهبران عرب را در جریان بعد اقتصادی این طرح گذاشت اما موضوع تقسیم اراضی فلسطین یا وضعیت قدس یا موضوع تشکیل کشور فلسطین را مطرح نکرد.

آکسیوس گزارش داد: شرکای عرب آمریکا هنوز هیچ چیزی از بعد سیاسی معامله صلح نمی‌دانند. رهبران عربی از جانبداری دولت آمریکا از اسرائیلی‌ها ناراضی هستند. پیش‌بینی نمی‌شود که طرح صلح قبل از اواسط ژوئن به طور کامل علنی شود و هنوز واضح نیست که کاخ سفید این طرح را کامل فاش خواهد کرد یا خیر. برخی منابع پیش‌بینی می‌کنند که ابتدا بعد اقتصادی طرح اعلام شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۰۹۵۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان