//
کدخبر: ۱۸۰۹۵۰ //

دیده‌بان حقوق بشر: آمریکا باید در برابر تبعیض‌های نژادی پاسخگو باشد

دیده بان حقوق بشر اعلام کرد: کمیته سازمان ملل در امور حذف تبعیض‌های نژادی (CREW) به تلاش برای وادار کردن آمریکا به پاسخگو بودن در برابر تبعیض‌های نژادی ادامه می‌دهد، حتی اگر واشنگتن از عضویت در این کمیته خودداری کند.

دیده‌بان حقوق بشر: آمریکا باید در برابر تبعیض‌های نژادی پاسخگو باشد
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یک مقام وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تصمیم گرفته است که کاندیدایی را برای حضور در کمیته سازمان ملل در امور حذف تبعیض‌های نژادی(CREW) معرفی نکند.

دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد: نقش این کمیته برای وادار کردن دولت ترامپ همانند دیگران برای پاسخگو بودن در برابر سوءاستفاده‌ها و تبعیض‌های نژادی ادامه دارد.

این گروه حقوق بشری تاکید کرد: این اقدام آمریکا پس از این انجام گرفته است که این کمیته به دولت ترامپ درباره ناکامی وی برای محکوم کردن نژادپرستی در حمله مرگبار ۲۰۱۸ در شارلوتزویل انجام گرفت.

در اوت سال ۲۰۱۸، راهپیمایی "اتحاد راست" در شارلوتزویل ویرجینیا پس از اینکه خودرویی به سمت معترضان حرکت کرد و یک تن را کشت و ۱۹ تن دیگر را زخمی کرد، به خشونت کشیده شد. پس از آن ترامپ دو طرف را مسؤول خشونت شارلوتزویل دانست که همین سخنان محکومیت گسترده‌ای را در پی داشت. پس از انتقادها ترامپ خشونت نژادپرستانه را محکوم کرد.

دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد: کاخ سفید در اعلام و شناسایی مشکلات ناشی از نژادپرستی و اسلام هراسی در این کشور ناکام مانده است و همین مساله باعث گسترش چنین رویکردهای در این کشور شده است.

خودداری دولت ترامپ برای اعلام نماینده در کمیته سازمان ملل برای حذف تبعیض‌های نژادی آخرین سری از خروج دولت این کشور از معاهدات و سازمان‌های بین‌المللی است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۰۹۵۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان