//
کدخبر: ۱۷۱۵۴۸ //

پنتاگون لغو رزمایش‌های مشترک با کره جنوبی را اعلام کرد

وزارت دفاع آمریکا به دنبال گفت‌وگوهای تلفنی میان وزیر دفاع موقت آمریکا با همتای خود از کره جنوبی اعلام کرد که کره جنوبی و آمریکا رزمایش‌های مشترک خود موسوم به "Foal Eagle” و "Key Resolve" را متوقف می‌کنند.

پنتاگون لغو رزمایش‌های مشترک با کره جنوبی را اعلام کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع آمریکا با ذکر نتایج این تماس اعلام کرد: به دنبال همکاری‌های نزدیک، هر دو طرف آمریکایی و کره جنوبی توافق کرده‌اند تا به رزمایش‌های مشترک خود پایان دهند.

این تصمیم درست دو روز بعد از نشست کره شمالی و آمریکا در هانوی اعلام شد.

در همین حال خبرگزاری یونهاپ اعلام کرده است که طرفین در این گفت‌وگوی تلفنی همچنین بر ادامه آمادگی نظامی تحت فرماندهی جدید به صورت قدرتمندتری تاکید کرده‌اند.

خبرگزاری یونهاپ به نقل از وزارت دفاع کره جنوبی نوشت: تصمیم "جونگ کیونگ دو"، وزیر دفاع کره جنوبی و پاتریک شاناهان، وزیر دفاع موقت آمریکا بر توقف مانورها و رزمایش‌ها منعکس کننده انتظارات هر دو کشور برای ادامه تلاش‌های دیپلماتیک به منظور کاهش تنش‌ها و رسیدن به خلع سلاح هسته‌ای کامل شبه جزیره کره از یک راه نهایی و تأیید شده است.

مانورهای مشترک همواره یکی از نگرانی‌های اصلی کره شمالی بوده است. سال گذشته حتی خود دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا این مانورها را به همراه مانورهای جداگانه سالانه پاییزی "فتنه‌انگیز" خواند. پنتاگون سال میلادی گذشته در راستای سیاست ابتدایی ترامپ برای مصالحه با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی مانورهای بزرگ نظامی را موقتاً لغو کرد.

بنا به اعلام پنتاگون، مانور "Foal Eagle" شامل بیش از ۱۱ هزار نیروی آمریکایی و حدود ۳۰۰ هزار نیروی کره جنوبی بوده که بیشتر بر روی تمرینات میدانی متمرکز بود. این در حالی است که مانور "Key Resolve" شامل ۱۲ هزار نیروی آمریکایی و ۱۰ هزار نفر از کره جنوبی می‌شد که بیشتر مبتنی بر شبیه‌سازی‌های کامپیوتری بوده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۱۵۴۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان