//
کدخبر: ۱۸۰۷۷۹ //

اروپا حاکمیت رژیم صهیونیستی بر جولان را به رسمیت نمی‌شناسد

اتحادیه اروپا باردیگر اعلام کرد که اشغال جولان از سوی رژیم صهیونیستی را هرگز به رسمیت نخواهد شناخت.

اروپا حاکمیت رژیم صهیونیستی بر جولان را به رسمیت نمی‌شناسد
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از رویترز، «فدریکا موگرینی»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در جریان حضور در پارلمان اروپا و سخنرانی در ارتباط با تحولات خاورمیانه اعلام کرد: اتحادیه اروپا حاکمیت اسرائیل بر هیچ یک از مناطقی که از ژوئن ۱۹۶۷ اشغال شده بر اساس قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های ۲۴۲ و ۴۹۷ شورای امنیت سازمان ملل، به‌رسمیت نخواهد شناخت.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین به این موضوع نیز تاکید کرده که موضع گیری اروپا درباره مناطق اشغال شده از سوی رژیم صهیونیستی، درباره بلندی‌های جولان نیز صدق می‌کند و اتحادیه اروپا هرگز حاکمیت تل آویو بر جولان سوریه را به رسمیت نخواهد شناخت.

موگرینی در سخنان خود در پارلمان اروپا به تحولات لیبی نیز اشاره داشته و گفته است: درگیری‌ها در لیبی هی چگونه راه‌حل نظامی ندارد.

در حالی که بلندی‌های جولان بخشی از استان قنیطره سوریه به شمار می‌رود و در جریان جنگ شش روزه سال ۱۹۶۷ از سوی رژیم صهیونیستی اشغال شده، اما دونالد ترامپ در اقدامی مغایر با قطعنامه‌های سازمان ملل در اوایل فرودین امسال اعلام کرد که حاکمیت تل آویو را بر این منطقه به رسمیت می‌شناسد.

سازمان ملل و سایر کشورها از جمله کشورهای اروپایی مناطق اشغال شده پس از جنگ ۱۹۶۷ توسط رژیم صهیونیستی را به عنوان سرزمین‌های اشغالی می‌دانند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۰۷۷۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان