//
کدخبر: ۱۸۰۳۹۲ //

پامپئو با مهاجران ونزوئلایی در مرز کلمبیا دیدار کرد

وزیر خارجه آمریکا در سفرش به کلمبیا با مهاجران ونزوئلایی در منطقه مرزی کوکوتا در کلمبیا دیدار کرد.

پامپئو با مهاجران ونزوئلایی در مرز کلمبیا دیدار کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا همراه با ایوان دوکو، رئیس جمهوری کلمبیا به مرکز مهاجران در شهر مرزی کوکوتا، کلمبیا رفت و با مهاجران ونزوئلایی که در این شهر مرزی ساکن هستند، دیدار کرد.

مرکز مهاجران نخستین محل توقف حدود ۱.۴ میلیون ونزوئلایی است که بابت تورم بالا، کمبود شدید مواد غذایی و دارویی و همچنین ناآرامی سیاسی در ونزوئلا از این کشور گریخته‌اند.

وزیر خارجه آمریکا با تقلید از جمله معروف "این دیوار را فرو بریزید" رونالد ریگان، رئیس جمهوری پیشین آمریکا در سخنرانی برلین در پایان جنگ سرد به نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا تاکید کرد تا با برچیدن موانع نظامی اجازه دهد تا چندین تن کمک بشردوستانه به مردم ونزوئلا برسد.

وی ادامه داد: آقای مادورو این پل‌ها و مرزها را باز کن. می‌توانی به این مساله همین امروز پایان دهی.

در همین حال، خورخه آریزا، وزیر خارجه ونزوئلا در پیامی توئیتری نوشت: واشنگتن و بوگوتا، منطقه مرزی کوکوتا را صحنه‌ای برای اقدامات کم ارزش و پست خود در نظر گرفته‌اند. در ضمن، مردم رها شده در کوکوتا همچنان به اقتصاد ونزوئلا وابسته هستند.

دولت آمریکا ۲۷۵ میلیون دلار به پرو، کلمبیا و سایر کشورهای آمریکای لاتین برای جذب مهاجران از ونزوئلا هزینه کرده است.

پامپئو حین بازگشت به آمریکا گفت: مردم به این دلیل در حال گرسنگی و قحطی هستند که مادورو از باز کردن مرز برای ورود مواد غذایی به ونزوئلا امتناع می‌کند. این وحشتناک است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۰۳۹۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان