//
کدخبر: ۱۷۹۵۸۲ //

سفر پنهانی رئیس سازمان سیا به افغانستان

منابع خبری اعلام کردند که رئیس سازمان سیای آمریکا به صورت پنهانی به افغانستان سفر کرده و با مقامات افغان درباره گسترش فعالیت‌های اطلاعاتی آمریکا در این کشور گفت‌وگو کرده است.

سفر پنهانی رئیس سازمان سیا به افغانستان
به گزارش فرتاک نیوز،

 در حالی که خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان یکی از شروط اساسی طالبان برای پیوستن به روند صلح محسوب می‌شود اما آمریکا به لزوم ادامه فعالیت‌های اطلاعاتی خود در افغانستان تاکید می‌کند.

رسانه آمریکایی موسوم به «سی‌ان‌ان» در گزارشی تصریح کرد که «جینا هاسپل» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا در روزهای گذشته به صورت پنهانی به کابل سفر کرده است.

وی در این سفر با «اشرف غنی» رئیس جمهور و «معصوم ستانکزی» رئیس امنیت ملی افغانستان دیدار کرده و درباره ادامه و گسترش فعالیت‌های اطلاعاتی آمریکا در این کشور صحبت کرده است.

دولت افغانستان تا کنون سفر رئیس سازمان سیا به این کشور را تائید نکرده است اما مقامات آمریکایی پیش از این نیز به لزوم ادامه فعالیت‌های سازمان سیا در افغانستان تاکید کردند.

خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان یکی از شروط اساسی طالبان برای پیوستن به روند صلح است اما آمریکا خواستار ادامه فعالیت‌های اطلاعاتی خود در این کشور است.

ترامپ نیز پیش از این گفته بود که حتی در صورت خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان شماری از نیروهای اطلاعاتی را در آنجا حفظ خواهیم کرد.

این در حالی است که طالبان نیز با صدور بیانیه‌ای از آغاز عملیات بهاری این گروه موسوم به «الفتح» به منظور تشدید حملات به نیروهای آمریکایی و دولت افغانستان خبر داده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۹۵۸۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان