//
کدخبر: ۱۷۹۳۳۷ //

نیروی دریایی آمریکا: تصمیم علیه سپاه، قواعد عملیات ما را تغییر نداده است

فرمانده عملیات نیروی دریایی ارتش آمریکا می‌گوید با وجود اقدام تازه دولت این کشور علیه ایران، نیروی دریایی آمریکا دستوری مبنی بر تغییر رویکرد در قبال سپاه پاسداران دریافت نکرده است.

نیروی دریایی آمریکا: تصمیم علیه سپاه، قواعد عملیات ما را تغییر نداده است
به گزارش فرتاک نیوز،

 یک مقام ارشد نیروی دریایی ارتش آمریکا می‌گوید این واحد دستوری مبنی بر تغییر رویکرد در فعالیت‌هایش در منطقه از جمله در برخورد با نیروی دریایی سپاه پاسداران دریافت نکرده و به سیاق گذشته به عملیات‌های خود ادامه می‌دهد.

وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه در اقدامی بی‌سابقه و خلاف قوانین بین‌الملل نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست «سازمان‌های تروریستی خارجی» آمریکا قرار داد. بسیاری از کارشناسان آمریکایی هشدار داده‌اند که این تصمیم می‌تواند به تشدید تنش در منطقه از جمله میان نیروی دریایی دو کشور در خلیج فارس و تنگه هرمز منجر شود.

با این وجود، دریاسالار «جان ریچاردسون» فرمانده عملیات نیروی دریایی آمریکا در مصاحبه با پایگاه «یو.اس‌ان‌آی» گفته دستورالعمل تازه‌ای دریافت نکرده و در عملکرد نیروی دریایی آمریکا در قبال سپاه تغییری ایجاد نمی‌شود.

وی همچنین گفته است: «نیروی دریایی ایالات متحده عملیات‌های خود را تغییر نداده و به عملیات در هرکجا که قوانین بین‌المللی اجازه دهد، ادامه خواهد داد. ما به همکاری با شرکای خود برای اطمینان از آزادی تردد و آزادی جریان تجاری در آبراه‌های بین‌المللی ادامه می‌دهیم.»

در پی تصمیم تازه دولت آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، شورای عالی امنیت ملی ایران مقر مرکزی فرماندهی ارتش آمریکا در منطقه را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داده است. این مقر فرماندهی در حمایت از گروه‌های تروریستی وابسته به القاعده در سوریه و عراق نقش مهمی ایفا کرده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۹۳۳۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان