//
کدخبر: ۱۷۹۱۱۶ //

اولین محموله کمک های امدادی پاکستان به ایران ارسال شد

اولین محموله کمک های امدادی پاکستان به سیل زدگان صبح امروز (چهارشنبه) به ایران ارسال شد.

 اولین محموله کمک های امدادی پاکستان به ایران ارسال شد
به گزارش فرتاک نیوز،

سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان با اعلام این مطلب  گفت: یک فروند هواپیمای سی-130 حامل کمک های امدادی با حضور مسئولان سازمان ملی مدیریت بحران پاکستان راهی ایران شد و قرار است محموله دوم فردا ارسال شود.

«مهدی هنردوست» افزود: محموله کمک های بشردوستانه پاکستان به منظور کمک به سیل زدگان ، به وزن 32 تُن و شامل 500 چادر، 2500 تخته پتو و بسته های کمک های اولیه است.

در همین سازمان ملی مدیریت بحران پاکستان (NDMA) نیز اعلام کرد: این کشور بعد از هماهنگی با کشور دوست و برادر ایران اقدام به ارسال کمک های امدادی برای سیل زدگان کرد.

روز یکشنبه گذشته 'عمران خان' نخست وزیر پاکستان نیز در پیامی از وقوع سیل در ایران و خسارت های جانی و مادی ابراز تاسف و با مردم سیل زده همدردی کرد.

وی گفت: پاکستان آماده ارائه هرگونه کمک های بشردوستانه مورد نیاز برای ایران است.

همچنین گروه های سیاسی و مذهبی پاکستان در روزهای اخیر در ابتکاری انسان دوستانه اقدام به راه اندازی پویش جمع آوری کمک در داخل و خارج از این کشور برای سیل زدگان ایرانی کرده اند.

 25 استان کشور روزهای آخر سال گذشته تا به امروز درگیر سیل ویرانگر شده و این بلای طبیعی خسارات سنگینی را برای مردم به بار آورده است.

بدون تردید سیل به عنوان یکی از مهمترین بلایای طبیعی شناخته شده است ، همچنین در عمل سیلاب هم از نظر تلفات جانی و هم از منظر خسارات مالی مهیب ترین بلایای جوی در جهان به شمار می رود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۹۱۱۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان