//
کدخبر: ۱۷۸۸۵۱ //

افتتاح گذرگاه مرزی جدید بین کره شمالی و چین

کره شمالی و چین در حالی یک گذرگاه جدید مرزی را افتتاح کرده‌اند که این اقدام نشانه‌ای از تعمیق روابط بین دو کشور و در بحبوحه بحران اقتصادی پیونگ یانگ به دلیل تحریم‌های بین‌المللی است.

افتتاح گذرگاه مرزی جدید بین کره شمالی و چین
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از پایگاه خبری بلومبرگ، این گذرگاه مرزی روز دوشنبه در ورودی پل جدید افتتاح شد که شهر جیان در شمال شرق چین را به شهر مانپو در کره شمالی متصل می‌کند.

این گذرگاه جدید به نام "جیان-مانپو" برای عبور مسافران و خودروهای حمل کالاست و میزبان یک مجتمع پیشرفته گمرکی است.

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی نیز گزارش داد، مراسم گشایش این گذرگاه جدید با عبور چندین اتوبوس توریستی از طرف چینی و بازگشت از جانب کره شمالی کلید خورد.

این خبرگزاری در ادامه آورده است، این مراسم نشان داد که مقام‌های چینی آماده گسترش تبادلات تجاری و مالی با کره شمالی و در واکنش به درخواست‌های پیونگ یانگ برای تحولات اقتصادی هستند.

چین مدت‌هاست که حامی کره شمالی و کیم جونگ اون، رهبری این کشور است که او به کمک‌های پکن در راستای حفظ اقتصاد این کشور وابستگی دارد.

هنوز مشخص نیست که این گذرگاه جدید مرزی چگونه می‌تواند با توجه به تحریم‌های موجود بین‌المللی علیه پیونگ یانگ فعالیت داشته باشد؛ این چهارمین گذرگاه مرزی بین دو کشور محسوب می‌شود. براساس تحریم‌ها، ورود یا خروج کالاها به داخل کره شمالی ممنوع یا محدود است.

در سال ۲۰۱۷، مجموع تبادلات تجاری چین با کره شمالی به بیش از ۱۰ درصد کاهش داشت و به پنج میلیارد دلار رسید.

کره شمالی اما از روش‌های دیگری را برای دور زدن تحریم‌ها استفاده کرد که یکی از راه‌های اصلی آن انتقالات غیرقانونی دریایی است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۸۸۵۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان