//
کدخبر: ۱۷۸۸۲۸ //

تصمیم ترامپ در باره سپاه پیامدهای فراوانی برای آمریکا دارد

یک روزنامه ژاپنی تصمیم ترامپ در باره سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را اقدامی بی سابقه علیه یک نیروی مسلح خارجی عنوان کرد و نوشت: این کار پیامدهای فراوانی برای پرسنل و سیاست های آمریکا در خاورمیانه و دیگر نقاط دنیا دارد.

 تصمیم ترامپ در باره سپاه پیامدهای فراوانی برای آمریکا دارد
به گزارش فرتاک نیوز،

روزنامه ژاپن تودی روز سه شنبه نوشت: این کار ترامپ نخستین اقدام آمریکا برای قرار دادن یک نیروی مسلح خارجی در لیست گروه های تروریستی است هرچند پیشتر نیز بخش هایی از سپاه به ویژه نیروی قدرتمند قدس، هدف واشنگتن قرار گرفته بود.

گزارش می افزاید اگرچه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توان و قدرت زیادی بر اقتصاد ایران دارد اما چنین اقدامی از سوی ایالات متحده آمریکا تاثیر زیادی بر روی این نیروی نظامی ندارد با این وجود، تروریستی نامیدن سپاه می تواند فعالیت های نظامی و دیپلماتیک آمریکا را به طور قابل توجهی پیچیده تر کند، به ویژه در عراق، که در آن بسیاری از شبه نظامیان شیعه و احزاب سیاسی عراق با سپاه ایران همراه هستند.

ژاپن تودی ادامه می دهد: تاثیر این امر در لبنان به مراتب کمتر از عراق است، سپاه با حزب الله لبنان که بخشی از دولت است رابطه نزدیکی دارد خود حزب الله نیز پیشتر توسط آمریکا به عنوان یک گروه تروریستی معرفی شده است، حضور حزب الله در مجلس و قوه مجریه لبنان باعث شده است ایالات متحده آمریکا از تماس با اعضای حزب الله جلوگیری کند حتی زمانی که ایالات متحده همچنان به ارتش لبنان کمک و با آنها کار می کند.

در ادامه این گزارش آمده است: بدون استثنا سربازان و دیپلمات های ایالات متحده باید از تماس با مقامات عراقی یا لبنانی که با مقامات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تعامل دارند جلوگیری کنند.

زاپن تودی می گوید یکی دیگر از مشکلات معرفی سپاه به عنوان یک سازمان تروریستی که سازمان های اطلاعاتی آمریکا مانند پنتاگون به آن اعتراف کرده اند این است دیگر آنها نمی توانند با مقامات خارجی که با سپاه ایران دیدار کرده یا ارتباط دارند ارتباط برقرار کنند.

ژاپن تودی به نقل از یک مقام پنتاگون بدون اشاره به نام و موقعیت وی می گوید: علاوه بر این، فرمانده هان آمریکایی نگران هستند این نامگذاری ممکن است ایران را مجبور به تلافی علیه نیروهای آمریکایی در منطقه از جمله عراق و سوریه کند.

این مقام پنتاگون می افزاید: گذشته از عراق که در آن حدود پنج هزار و 200 سرباز آمریکایی و سوریه که حدود دو هزار نیروی نظامی آمریکایی در آن باقی مانده اند، ناوگان پنجم ایالات متحده در بحرین و پایگاه هوایی آمریکا در قطر، به طور بالقوه در خطر تهدیدات ایران هستند.

بر اساس این گزارش هشدار مشابهی نیز از سوی وزارت امور خارجه آمریکا مبنی بر امکان اقدامات احتمالی ایران علیه منافع آمریکا از جمله در سفارتخانه ها و کنسولگری ها و اعتراضات ضد آمریکایی در کشورهای خارجی انتظار می رود.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که واشنگتن، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را به‌ عنوان 'سازمان تروریستی خارجی' تعیین کرده است.

به دنبال این اقدام خصمانه آمریکا، شورای عالی امنیت ملی در اقدامی متقابل دولت آمریکا را حامی تروریسم و فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به سنتکام را گروه تروریستی معرفی کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۸۸۲۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان