//
کدخبر: ۱۷۸۱۴۹ //

چین به زودی دومین محموله سامانه اس-۴۰۰ را از روسیه تحویل می‌گیرد

ارتش چین سه ماه دیگر دومین سری از موشک‌های پدافند هوایی «اس-400 » ساخت روسیه را دریافت می‌کند.

چین به زودی دومین محموله سامانه اس-400 را از روسیه تحویل می‌گیرد
به گزارش فرتاک نیوز،

منابع مطلع از ارسال دومین محموله سامانه موشکی پرقدرت «اس-400» ساخت روسیه به چین خبر دادند.

 به نوشته «دیفنس ورلد» ارسال اولین سری از دومین محموله اس-400 به چین قرار است از دریا و اواخر ماه جولای (تیر) صورت گیرد. این محموله پنج ماه زودتر از موعد توافق شده بین مسکو با پکن صورت می‌گیرد.

چین و روسیه نوامبر 2014 برای خرید 4 تا 6  یگان از موشک‌های دفاع هوایی اس-400  در قراردادی به ارزش سه میلیارد دلار به توافق رسیدند. این قرارداد ارسال فناوری و امتیاز تولید این جنگ افزار به چین را نیز شامل می‌شود. این در حالی است که نوع موشک‌های توافق شده در این قرارداد هنوز مشخص نشده است.

چندی قبل روسیه از غرق شدن یک محموله از سامانه  موشکی اس-400 که با کشتی در حال ارسال به چین بود خبر داد.(جزئیات بیشتر)

چین برای مقابله با هواپیماهای جنگی آمریکا در دریای چین جنوبی و تقویت مواضع پدافندی خود قصد خرید این سامانه بسیار پیشرفته موشکی را دارد.

اس-400 در ناتو با نام «اس ای -212» معروف است و  برد آن دست‌کم  دو برابر سامانه موشکی «پاتریوت» ساخت آمریکاست. اس- 400 قادر است انواع جنگنده‌های رادار گریز و موشک‌های بالستیک را سرنگون سازد. آخرین نسخه این مجموعه اس-500 است که روسیه تنها خود از آن‌ استفاده می‌کند.

 اس-500 تا 600 کیلومتر برد درگیری با اهداف را دارد درحالی که سامانه اس-400  تا 400 کیلومتر برد دارد. موشک‌های اس-500 قادرند موشک‌های بالستیک برد کوتاه مافوق صوت و هواپیماهای هشدار سریع آمریکا موسوم به «ای‌وکس» و مراکز فرماندهی هوایی این کشور را هدف گیرند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۸۱۴۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان