//
کدخبر: ۱۷۷۲۰۷ //
شهادت امام کاظم (ع)؛

راهپیمایی میلیونی کاظمیه زیر باران شدید بغداد ادامه دارد

پیاده روی میلیونی مردم به سمت حرم مطهر امامین کاظمین به مناسبت شهادت امام موسی کاظم (ع) روز دوشنبه در شرایط جوی ناپایدار و باران های شدید ادامه یافت.

 راهپیمایی میلیونی کاظمیه زیر باران شدید بغداد ادامه دارد
به گزارش فرتاک نیوز،

آیین های بزرگداشت 25 رجب سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) بطور رسمی با برافراشته شدن پرچم های سیاه به جای سبز بر فراز گنبدهای حرم امامین کاظمین (ع) و نیز حرکت میلیونی و پیاده زائران به سمت حرم مطهر به رسم هر ساله، عصر جمعه بطور همزمان آغاز شد.

در حالی که پیاده روی زائران عاشق اهل بیت (ع) طی سه روز گذشته از مسیرهای مختلف بغداد پایتخت عراق به سمت شهر کاظمین در شمال پایتخت ادامه داشته است، زائران امروز دوشنبه در شرایطی در این مراسم شرکت کردند که بغداد از صبح امروز تا زمان انتشار گزارش با وزش باد و باران های شدید مواجه بوده است.

با این حال مسیرهای منتهی به کاظمین و حرم مطهر امامین کاظمین در این شهر امروز نیز مملو از جمعیتی بود که با پای پیاده برای زیارت امام موسی کاظم (ع) و امام جواد (ع) می رفتند.

'عادل عبدالمهدی' نخست وزیر و فرمانده کل قوای مسلح عراق نیز عصر دوشنبه با راهپیمایان کاظمیه همراه شد و در مراسم پیاده روی به سمت کاظمین مشارکت کرد.

صدها موکب نیز در طول مسیرها، خیمه های استقبال و پذیرایی از زائران را دایر کرده و سرگرم پذیرایی از عزاداران امامین کاظمین (ع) هستند.

مراسم سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) بعد از عاشورا و اربعین حسینی بزرگترین مراسم دینی در عراق به شمار می رود که میانگین کمترین حضور در طول 16 سال گذشته 5 میلیون نفر بوده است.

علاوه بر زائران عراقی که اکثریت را در این مراسم تشکیل می دهند زائران خارجی از دیگر کشورها به ویژه جمهوری اسلامی ایران نیز مردم عراق را در این مراسم حزن انگیزی همراهی می کنند.

اجرای طرح ویژه امنیتی برای تامین امنیت زائران و مسیرهای راهپیمایی و نیز محدودیت های شدید ترافیکی در نقاط مختلف بغداد از دیگر ابعاد برگزاری مراسم سالانه شهادت امام موسی کاظم (ع) است.

امسال نیز فرماندهی عملیات امنیت بغداد، مسیرهای مشخصی را برای حرکت زائران از داخل بغداد تعیین کرده و تمامی خیابان ها و فرعی های منتهی به این مسیرها را مسدود کرده و همین امر تردد و جابجایی عادی در بسیاری از نقاط این شهر را غیرممکن کرده است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۷۲۰۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان