//
کدخبر: ۱۷۵۶۸۴ //

دیدار سه‌جانبه سران مصر، اردن و عراق در قاهره

رئیس‌جمهوری مصر، پادشاه اردن و نخست‌وزیر عراق در قاهره دیدار و درباره راه‌های همکاری و هماهنگی میان این سه کشور گفت‌وگو کردند.

دیدار سه‌جانبه سران مصر، اردن و عراق در قاهره
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهوری مصر، ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن و عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق شامگاه یکشنبه در قاهره با یکدیگر دیدار و درباره راه‌های همکاری و هماهنگی میان این سه کشور گفت‌وگو کردند.

در این دیدار، سران مصر، اردن و عراق ضمن ستودن روابط تاریخی میان این سه کشور، بر اهمیت تلاش‌ها برای افزایش سطح هماهنگی میان قاهره، امان و بغداد تأکید کردند.

آنها همچنین درباره تازه‌ترین تحولات منطقه بحث و تبادل نظر کرده و بر تصمیم خود برای همکاری و هماهنگی استراتژیک برای بازگرداندن ثبات به منطقه، یافتن راه‌حل برای بحران‌هایی که تعدادی از کشورهای عربی، از جمله فلسطین، سوریه، لیبی، یمن و دیگر کشورها با آن مواجه هستند، تأکید کردند.

در این دیدار همچنین بر اهمیت مقابله با تروریسم و تمامی حامیان آن و تکمیل نبرد همه‌جانبه علیه تروریسم تأکید شد.

سران مصر، عراق و اردن بر حمایت کامل خود از تلاش‌های عراق به منظور کامل کردن روند بازسازی، بازگشت آوارگان و تضمین حقوق شهروندان عراقی به‌موجب قطعنامه‌های شورای امنیت تأکید کردند.

عبدالمهدی، سیسی و ملک عبدالله در این نشست سه‌جانبه بر ضرورت اقدامات فشرده و هماهنگ برای تقویت نهادهای ملی در جهان عرب به عنوان تضمینی در برابر خطرهای تروریسم و فرقه‌گرایی تأکید کردند.

شرکت کنندگان در این نشست همچنین درباره ایده‌های مختلف برای تقویت همکاری اقتصادی به ویژه تقویت و توسعه مناطق صنعتی مشترک و همکاری در بخش‌های انرژی، زیرساخت، بازسازی، تقویت سرمایه‌گذاری‌های مشترک و توسعه روابط فرهنگی بحث و گفت‌وگو کردند.

سران سه کشور مذکور درباره برگزاری نشست دوره‌ای برای هماهنگی مواضع میان کشورهای خود در راستای تحقق منافع شهروندان عراقی، مصری و اردنی توافق کردند.

آنها همچنین با تشکیل یک کارگروه تحت نظارت رهبران این سه کشور موافقت کردند تا توافقات این نشست را دنبال کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۵۶۸۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان